Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hét üléssel jön a Prius-busz

A Toyota családi hibridje, a Prius+ kettővel több ülést kapott amerikai változatánál, a Prius V-nél.

Az üléselrendezés változásának az oka, hogy az európai Prius+-ba nem nikkel-metálhidrid, hanem kisebb és könnyebb lítium-ion akkumulátorokat szereltek. Ez az első nem konnektoros hibrid Toyota, amelyik megkapta ezeket a korszerű akkumulátorokat.


A Prius+ megtartotta a Prius jellegzetes, háromszög alakú profilját, és a légellenállása sem lett sokkal rosszabb, 0,25 helyett 0,29.


Megörökölte a Prius+ a Hybrid Synergy Drive hajtást a normál Priustól, egyébként teljesen a nulláról kezdték a tervezését. A hajtásmódok között a már ismert Power, EV (tisztán elektromos), és Eco közül lehet választani.


Utasterében három üléssor található, a középsőben három, az elsőben és a hátsóban két-két különálló ülés található. Ikertestvérében, az amerikai piacra szánt Prius V-ben csak öt ülés található, ott a hátsó pad 60/40 arányban osztható.


A Prius+ 2012 első felében lesz megvásárolható Európában, a jövő év második felében pedig a konnektoros normál Prius is kapható lesz.

0 Tovább

Kétmillió forinttól indul a kétüléses Renault-villanyautó

A Genfi Autószalonra is elvitte a Párizsban már kiállított Twizy elektromos autót a Renault. Svájcban kiderült az 1+1 személyes városi golfkocsi ára, adókkal együtt körülbelül kétmillió forintba kerül Európában. Egyes országokban, ahol kedvezmény jár a villanyautókra, ennél is alacsonyabb lehet a számla végösszege.

Nem ez az egyetlen költség az autóval kapcsolatban: mivel az akkumulátor és előállítása drága, havi bérleti díjat kell fizetni a lítium-ion egységért, amely körülbelül 12 ezer forintnak felel meg. A díj évi 7500 kilométer megtételét tartalmazza, a Renault számításai szerint átlagos felhasználók számára ennyi éppen elegendő. A 2,4 méter hosszú Twizy egy feltöltéssel 115 kilométert képes megtenni.

0 Tovább

Részletek a Giugiaro-féle genfi Volkswagenekről

Kattintson a képre a galériához!

Már korábban kiszivárogtatta a Volkswagen, hogy a Genfi Autószalonon két darab, az Italdesign Giugiaro által készített kisautót mutat be. A Go! egy kis egyterű, míg a Tex egy sportosabb, kupés modell. Mindkettő rövidebb négy méternél, a Volkswagen jövőjében akár fel is bukkanhatnak valamikor.
A Go! tíz milliméterrel marad négy méter alatt, 2700 milliméteres tengelytávja megegyezik a Passatéval. Hajtáslánca elektromos, egy feltöltéssel 240 kilométert képes megtenni. Akkumulátorát az első és hátsó ülések közé építették, így jónak mondható, 59:41 arányú súlyeloszlást sikerült elérni az első tengely javára. Sem a motor, sem az akkumulátor teljesítményét nem árulta el a Volkswagen.
Konnektoros hibrid a sportosabb Tex, 1,4 literes turbómotort építettek össze 116 lóerős elektromotorral. Kizárólag elektromos hajtással 35 kilométer az autó hatótávolsága, kettős üzemben a csúcsnyomaték 400 Nm. Hétfokozatú Direct Shift váltót kapott a Tex, százra hat másodperc alatt gyorsul, végsebessége 220 km/óra.
Mindkét tanulmány a Volkswagen MQB padlólemezére épült, ez jelenleg még fejlesztés alatt áll. Az első járművek 2012-ben jelennek meg ezekkel az alapokkal, több alternatív modell elkészítését is tervezik a platform használatával.

0 Tovább

Elektromos hajtással tért vissza a VW-mikrobusz

Kattintson a képre a galériához!

Bulli néven mutatja be a Genfi Autószalonon a 2001-es Microbus tanulmány továbbfejlesztett változatát a Volkswagen. Mindössze 3,99 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,70 méter magas a tanulmány, tengelytávja 2,62 méter. Elődjénél valamivel kisebb méretű a koncepció, ennek ellenére a Volkswagen állítja, hogy elég tágas hat utas számára is. Hárman elöl, hárman hátul foglalhatnak helyet.
Alaphelyzetben is 370 literes a csomagtartó, de a támlák ledöntésével 1600 literesre bővíthető. Az ülésrendszer sokféleképpen variálható, így a Bulli akár táborozós autóként is használható. A fiatalosságot domborítja ki a középkonzolra csatlakoztatható iPad, amely nemcsak szórakoztató funkciót tölt be, egyes funkciókat is vezérel.
115 lóerős, 270 Nm csúcsnyomatékú elektromotorral szerelték fel a tanulmányt, az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja. Egy feltöltéssel 300 kilométert képes megtenni az autó, gyorstöltő állomáson egy óra alatt "feltankolható" árammal.
Százas tempóra 11,5 másodperc alatt gyorsul a tanulmány, végsebességét 140 km/órában korlátozták. A Bulli alkalmas a Volkswagen-konszern belső égésű motorjainak fogadására is. Egyelőre nincs szó a sorozatgyártásról, de a gyártó szerint "elképzelhető", hogy az egyterűs kínálatban hamarosan újabb modell jelenik meg.

0 Tovább

Bemutatkozott a konnektorról tölthető Rolls-Royce

A Genfi Autószalonon leleplezett 102EX (Experimental Electric) nevű tanulmánnyal a Rolls-Royce bevallottan nem csupán az új elektromos hajtásláncát, hanem a potenciális vásárlóit is tesztelni szeretné: arra kíváncsiak, hogy mit szólnak a világ leggazdagabb emberei a motorhang nélküli suhanáshoz és a kisebb hatótávolsághoz.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a patinás angol márka egy elektromos tanulmánnyal készül Genfre, ám akkor még nem közöltek pontos műszaki adatokat a hajtásláncról. A koncepcióautó gyakorlatilag egy Phantom, ugyanazt a padlólemezt és alumínium karosszériát használták, ám a hatalmas V12-es benzinmotor helyett két, egyenként 194,5 lóerős elektromotort építettek az autóba jó néhány lítium-magnéziumoxid akkumulátor társaságában.

Az elektromos Phantom 389 lóerős összteljesítménye ugyan jóval elmarad a benzineshez képest, ám a 102EX 800 newtonméteres nyomatéka már meghaladja a benzines 750 newtonméterét, ami egy ekkora autó esetében nem elhanyagolható szempont. A Rolls-Royce mérései szerint a tanulmánynak 8 másodpercre van szüksége a 100 kilométer/órás tempó eléréséhez (szemben a V12-es 5,7 másodpercével), míg a végsebességet 160 km/órában limitálták, így biztosan nem ez a Rolls lesz az autópályák belső sávjainak a királya, cserébe viszont 200 kilométer körüli hatótávolságot ígér a gyár. Az elektromos Phantom „mindössze” a hajtásláncában tér el a benzinesétől, ami a kidolgozást és a rendelhető extrákat illeti, minden a régi, azaz a világ legfényűzőbb utasterét találni a 102EX-ben.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek