Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Négy-öt évig veszteséget okoz az Opelnek az Ampera

A Chevrolet Volttal műszakilag megegyező Opel Ampera európai piacra szánt szériaváltozata március 1-jén, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Nick Reilly, az Opel főnöke szerint el kell telnie pár évnek ahhoz, hogy nyereségessé váljon a környezetbarát családi autó értékesítése.

Az Opel Ampera idén ősszel érkezik meg be a szalonokba. Jövőre pedig már 6-8 ezer darabot akarnak értékesíteni belőle Európában - közölte Nick Reilly, az Opel AG főnöke. Ez a szám ugyan eltörpül a detroiti mennyiség mellett, mégis becsvágyóan hangzik. Az Ampera fogyasztói ára ugyanis 42 900 euró (11,6 millió Ft) lesz. Ennek dacára az Opel-kereskedőkhöz már háromezer előrendelés érkezett a típusra: magánszemélyektől ezer, cégektől, hatóságoktól pedig kétezer.

Az elektromos járművek terén az Opel lépéselőnyre tett szert a többi német gyárral szemben. A rüsselsheimi cég villanyautója ugyanis már megérett a sorozatgyártásra, míg a konkurencia (BMW, Ford, Mercedes, Volkswagen) modelljei csak jövőre vagy 2013-ban fognak ebbe a stádiumba jutni. 2013-ban pedig az Opel már újabb elektromobilt tervez piacra dobni. Reilly egy kisautó villanymeghajtású változatáról beszélt, amelyet a konszern berkeiben egyelőre Junior fantázianéven emlegetnek. A majdani gyártás helyszíne az Opel eisenachi üzeme lesz.

A konszernfőnök az új modellek után jóval kevésbé lelkesen beszélt a villanyautókkal elérhető üzleti haszonról. "Eleinte minden eladott Ampera csak a veszteségünket fogja növelni. Az elektromos gépkocsik értékesítése legkorábban négy-öt év múlva válik majd nyereségessé. Még csak az elején tartunk egy hosszú útnak" - fogalmazott Nick Reilly. A detroiti anyakonszern, a General Motors egyik amerikai zászlóshajója, a Chevrolet idén már 60 ezer villanymeghajtású autót dob piacra, jövőre pedig 120 ezer Volt fog legördülni a futószalagról. Az Opelnél jóval szerényebb számokat céloznak meg.

A Welt am Sonntag német hetilap tíz villanymeghajtású személyautót hasonlított össze hatósugaruk, azaz a velük egyszeri feltöltéssel megtehető út alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin távolságot (379 km) vette - és a tíz járgány közül csak egy jutott el a vesztfáliai városból a fővárosba: a Tesla Roadster, amely azonban messze a legdrágább a tíz modell közül. Vásárlójának 96 390 eurót (26,5 millió Ft) kell leszurkolnia, ami érthetően lehűti a sportos külsejű autó iránti lelkesedést. Tavaly mindössze 23 darabot értékesítettek belőle Németországban. Brandenburgig jutott el egyszeri feltöltéssel, s így 330 kilométert gurult a második helyen végzett kínai BYD e6 nevű modell. A harmadik a Renault Fluence (26 180 euró) és a Nissan Leaf (33 340 euró) lett egyaránt 160 kilométeres hatósugárral. A teszt sereghajtója a Chevrolet Volt és az Opel Ampera lett: akkuik egyszeri feltöltésével mindössze 60 kilométert tudtak megtenni. Igaz, az Opelnek és a Chevrolet-nek van egy hatalmas aduja: egy benzinmotor-generátor is van bennük, amely az akkuk lemerülését követően beindul, és 500 kilométeresre növeli a hatótávot, ha tele a tank.

0 Tovább

Benzines hibrid lesz a BMW szupersportkocsija

A BMW frissen alapított almárkája, az i kínálatában benzinmotorral jelenik meg az i8 szupersportkocsi. Eredetileg dízel-hibrid hajtáslánc került az i8 alapjait adó Vision EfficientDynamics tanulmányba, most ennek módosítására készül a BMW.

2013-ban kerül piacra az alternatív sportkocsi, Klaus Draeger fejlesztési igazgató szerint piaci igények miatt van szükség a változtatásra. A BMW az egész világon sikerrel szeretné forgalmazni az i8-at, a dízelmotorok azonban csak Európában számítanak igazán népszerűnek. Márpedig a bajorok többi vásárlójuk igényeire is gondolnak.

Nehéz lesz olyan benzinmotort találnia a BMW-nek, amellyel a tanulmány ígért fogyasztási és teljesítményadatait lehet hozni. A 163 lóerős, 1,5-ös dízellel 3,76 liter volt a sportkocsi laboratóriumi átlagfogyasztása, ehhez 4,8 másodperces százas sprint társult.

0 Tovább

Bérautóvá butította okos elektromos autóját az EDAG

Két évvel ezelőtt mutatta be Genfben az ígéretes Light Car tanulmányt az EDAG. Az elektromos autó különlegessége volt, hogy fényekkel kommunikált a közlekedés többi résztvevőjével, a gyártó abban bízott, hogy 2010-ben már a szériaváltozatot állíthatja ki.

Ebből nem lett semmi, a 2011-es kiállításra ugyanakkor visszatér az autó, de már teljesen más koncepcióval. Light Car Sharing névre keresztelték át, az új modell már csak egy emisszió nélküli bérautó.

Továbbra is nagyon fényes, a hátsó kijelzője is megmaradt, de közlekedési információk helyett már reklámokat jelenít meg.

Innovatív GPS-rendszerrel szerelték fel, amely másodperces pontossággal követi a járműveket, lehetővé téve az autómegosztás pontos koordinálását.

Két oldalajtóval szerelték fel a koncepciót, amelynek utasterében akár hat utas is helyet foglalhat. Modulárisan épül fel az egyterű, bármelyik elem (a karosszéria-panelek is) gyorsan és könnyedén cserélhető, ami egy gyorsan kopó és gyakran karcolódó bérautó esetében hasznos tulajdonságnak tűnik.

Lítium-ion akkumulátor táplálja a hátulra épített, ismeretlen teljesítményű villanymotort, a hatótávolság 100 kilométer, a végsebesség 100 km/óra.

0 Tovább

Friss adatok a Volvo konnektoros dízel-hibridjéről

Már korábban kiszivárogtatta a Volvo, hogy a Genfi Autószalonon bemutatja a V60 konnektoros dízel-hibrid változatát, a világ első hasonló hajtásláncú autóját. Most friss adatokat és hivatalos képeket hoztak nyilvánosságra az újdonságról, amelynek 1,9 literes ígért átlagfogyasztása még mindig kicsit optimistának tűnik.
A hálózatról is tölthető hibrid első kerekeit öthengeres, 2,4 literes D5 dízelmotor hajtja, 215 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es csúcsnyomatékkal. A hátsó tengelyen 70 lóerős elektromotor dolgozik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autó hatfokozatú automata sebességváltóval készült.
A vezető gombnyomásra eldöntheti, hogyan kívánja használni az autót. "Pure" üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. "Hybrid" állásban 49 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátású hibriddé alakul az autó, átlagfogyasztása 1,9 liter. "Power" mód esetén mindkét motor együtt dolgozik 295 lóerős teljesítménnyel, 6,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra a hibridet.
A Volvo V60 valamennyi biztonsági rendszere a hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. A szinte már sorozatgyártásra kész autó 2012-ben jelenik meg a piacon, a Volvo Cars és a svéd energiaszolgáltató, a Vattenfall szoros együttműködésének eredményeként született meg.

0 Tovább

BMW i néven jönnek az alvázas, alternatív meghajtású BMW-k

A fenntartható járművek és közlekedési megoldások számára alapított új almárkát a BMW i néven. Az első modellek, a BMW i3 és a BMW i8 2013-ban érkeznek.

„A BMW i a fenntarthatóságot a középpontba helyező, inspiráló dizájnnal rendelkező autókat és szolgáltatásokat kínál, amelyek a prémium mobilitás teljesen új koncepciójának jegyében születnek” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának kereskedelemért és marketingért felelős tagja hétfőn Münchenben.

2007 óta folyik a fejlesztés „project i” néven, 2013-ban mutatkoznak be az első, az almárkához tartozó járművek. A BMW i3 – amelyet korábban Megacity Vehicle-ként emlegettek – a BMW csoport első kifejezetten nagyvárosi környezetre fejlesztett, teljesen elektromos meghajtású járműve lesz, a BMW i8 pedig - ahogyan annak korábban is híre ment - a BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodell alapjaira épül, vagyis a hálózatról is tölthető hibrid rendszere egy nagyteljesítményű sportkocsi menettulajdonságait ötvözi egy kisautó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tényezőivel.


Mindkét modell a LifeDrive nevű építési koncepción alapul. A hajtásláncot alumínium alvázra szerelik el, míg az utastér nagymerevségű, de rendkívül könnyű szénszálas műanyagból (CFRP) épül. „Mindkét autó formaterve kifejezetten a saját alternatív hajtásláncuk függvényében készült. Innovatív építésmódot és CFRP-t használtunk, hogy ellensúlyozzuk az akkumulátorok behelyezése miatt keletkező többletsúlyt” - mondta Klaus Draeger, a BMW csoport igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja, aki kiemelkedő vezetési dinamikát és az elektromos hajtás jelentősen megnövekedett hatótávolságát ígéri.

A BMW i3-hoz hasonlóan a BMW i8-at is a cég lipcsei gyárában állítják majd elő. A vállalat nagyjából 400 millió eurót fektetett az új gyártósorokba, körülbelül 800 új munkahelyet teremt majd az új i-modellek gyártása, amelyek azonos elektromos motorokat, áramellátást és lítium-ion akkumulátorokat kapnak.

A BMW i egyedi karaktere a modellek arculati elemein is megjelenik, így az új almárka a hagyományos BMW dizájnjegyek újraértelmezésével kap majd saját arculatot. A BMW-logó egy háromdimenziós gyűrűvel egészül ki, a veséket és a jellegzetes C oszlop-kialakítást újraértelmezve, de az i-modellek is viselik majd, és a hátsó világítást is a klasszikus L-alakban rendezik el.

Járműfüggetlen szolgáltatások kínálata
A BMW i részeként a közlekedési szolgáltatások új kínálata is bemutatkozik, amelyek autótól függetlenül használhatóak majd, ilyen lesz például a rendelkezésre álló parkolóhelyek optimális kihasználását segítő alkalmazás, a helyi információkkal és az intermodális útvonaltervezővel ellátott intelligens navigációs rendszerek vagy a prémium autók megosztása.  

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek