Kísérleti járművet mutat be a Rolls-Royce a Genfi Autószalonon, a Phantomot elektromos hajtáslánccal szerelték fel. 102EX néven áll a nagyközönség elé a prototípus, amellyel tapasztalatszerzés a cél: a gyűjtött adatokat a jövő elektromos autóihoz használja fel a luxusmárka.
A 102EX az ultraluxus kategória első elektromos autója, adatokat egyelőre nem közöltek róla. Biztos, hogy a majdnem háromtonnás Phantom mozgatásához nagyteljesítményű villanymotorra és akkumulátorra van szükség, persze csak akkor, ha a Rolls-Royce-nál a benzinesekhez mérhető menetteljesítmények elérése a cél.
Évekre van még a sorozatgyártás, a Rolls-Royce mindenesetre szeretné megmutatni a potenciális vásárlóknak, hogy mire számíthatnak az elektromos hajtással kapcsolatban. Genf után világkörüli turné indul, európai, közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai ügyfelek próbálhatják ki az elektromos limuzint. A visszajelzések kiértékelése után döntenek a további lépésekről.
Villanyhajtás a Rolls-Royce Phantomban
Elektromos roadstert visz Genfbe a Smart
A Genfi Autószalon előtt leleplezte új tanulmányautóját a Smart: a Forspeed egy elektromos roadster, amelynek formavilága a 2002-es Crossblade-re emlékeztet. De ez csak a látszat, hiszen jelen formájában azt hivatott bemutatni a koncepció, hogy milyen lesz a Fortwo következő generációjának formavilága.
Óriási forradalomra a látottak alapján nem lehet számítani, lecserélik a lámpákat, átdolgozzák a karosszériát, de a karakter nagyjából változatlan marad, talán kicsit dinamikusabb lesz. Igazán izgalmasnak csak a minimalista utastér tűnik, itt viszont kevés a megvalósíthatónak tűnő elem.
40 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyhez, a hatótávolság 135 kilométer. Hét lóerős tartalék rejlik a kis motorban, az overboost-funkciót gombnyomásra lehet aktiválni, ám a végsebesség így is, úgy is 120 km/óra.
Napelemek rejtőznek a szélvédő aljában, a töltőcsatlakozót a hátsó Smart-logó alatt rejtették el. Az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja.
Konnektoros hibrid a Land Rovertől
Alternatív prototípust mutat be a Genfi Autószalonon a Land Rover: Range_e névre keresztelték a modellt, amelynek alapjait a Range Rover Sport adja. Csak a legfontosabb adatok szivárogtak ki az autóról, ezek szerint a konnektoros hibridbe háromliteres, V6-os dízel mellé építettek kis elektromotort.
Tisztán elektromos hajtással 32 kilométert képes megtenni a Range_e, ezt követően a dízelmotor lép akcióba, további 1080 kilométeres hatótávolságot biztosítva. 193 km/óra a tanulmány végsebessége, kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 89 gramm, vagyis megegyezik egy Toyota Priuséval.
További adatokat a genfi kiállításon hoz nyilvánosságra a Land Rover.
Opcionális benzinmotor az elektromos BMW-ben
Úgy tűnik, hogy nem bízik eléggé az elektromos Megacity elsöprő sikerében a BMW. Eredetileg úgy volt, hogy az innovatív kisautó csakis villanyhajtással lesz elérhető, de a bajor gyártó fontolgatja egy új opció bevezetését.
Opcionálisan a Chevrolet Voltéhoz hasonló hajtáslánccal is rendelhető lesz az autó, vagyis a BMW kis benzinmotorral növelné a Megacity hatótávolságát. A belső égésű blokk a Volthoz hasonlóan csak a lítium-ion akkumulátor lemerülése után lépne működésbe.
Magas rangú vezetőtől, a pénzügyi osztályt vezető Frederick Eichinertótól származik a hír, vagyis nemcsak egyszerű pletykáról van szó. Hála a karbonszálas anyagból készülő karosszériának, a kis benzinmotorral sem válna túl nehézzé az autó és elhelyezésével sem lenne gond. A konnektoros hibrid megoldás azon potenciális ügyfelek számára lehet jó hír, akik 160 kilométernél nagyobb hatótávolságra vágynak, az elektromos változat azoké lesz, akik a benzinmotor helyére is inkább csomagokat pakolnának.
Elektromos Toyota iQ Genfben
Teljesen elektromos hajtáslánccal mutatkozik be a nagyközönségnek a Genfi Autószalonon a Toyota iQ. Nem árulta el a Toyota a motor teljesítményét, az viszont kiderült, hogy kompakt méretű, lapos kialakítású, vadonatúj lítium-ion akkumulátort fejlesztettek hozzá.
A telepet a padlólemez alatt helyezték el, így az utastérből és a csomagtartóból sem vesz el helyet. Egy feltöltéssel körülbelül 100-110 kilométert tud megtenni a mini. Jelenleg európai utakon tesztelik a prototípusokat, lízingkonstrukció keretében jövőre kerülhetnek az első autók kiválasztott ügyfelekhez.
Scionként az Egyesült Államokban is megjelenik az elektromos iQ, de a Toyota további régiók meghódításának lehetőségét is vizsgálja.
Utolsó kommentek