Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Negyedmillióval olcsóbb lesz az Opel Amperánál a Chevrolet Volt

Tegnap még csak az európai értékesítés tényét tudtuk közölni, ma viszont az is kiderült, hogy milyen áron lehet majd megvásárolni a Chevrolet Voltot. A Genfi Autószalonon bejelentették, hogy a Volt Németországban 41950 eurós (11,37 millió forint)áron kerül forgalomba adókkal együtt. Ez 950 euróval alacsonyabb, mint a vele műszakilag teljesen egyező Opel Ampera 42900 eurós (11,63 millió forint) vételára.


Amerikában a Volt alapára 40280 dollár (7,844 millió forint), de ebből az állam 7500 dollárt átvállal, így az ottani lakosok az európai ár közel feléért, 32780 dollárért (6,384 millió forint) juthatnak hozzá a kiterjesztett hatótávolságú elektromos autóhoz.
A Volt teljes felszereltséggel érkezik Európába, még a bőrülések is alapáron benne lesznek. Egyedülálló, nyolc évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garanciát vállalnak a teljes hajtásláncra és a lítium-ionos akkumulátorokra.


Villamos hajtással 40-80 kilométert tud megtenni az új Chevrolet, azonban ha bekapcsolódik az 1,4-es generátor-benzinmotorja is, akár 600 kilométeres hatótávolságra is képes lehet. Villanymotorjának legnagyobb nyomatéka 368 Nm ami az indulás pillanatától elérhető. 0-100 km/órára 9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 161 km/óra. Szabványos 230 V-os aljzatból háromnégy óra alatt lehet teljesen feltölteni az akkumulátorait.

A Volt tágas, négyüléses utastérrel, viszont csak kisautónyi méretű, 300 literes csomagtartóval rendelkezik.


A Volt a Chevrolet márka 100. születésnapján, 2011 novemberében érkezik meg az európai kereskedésekbe, egy évvel az amerikai premier után. Gyártását Detroitban végzik, idén 10 ezer, jövőre már 45 ezer példány készülhet belőle.

4 Tovább

Európában is kapható lesz a Chevrolet Volt

Nem csak az Opel Ampera, hanem egyes országokban a vele műszakilag egyező Chevrolet Volt is piacra kerül Európában 2011 végétől.

Korábban úgy tűnt, a Volt nem jön át Európába, mert az Opel már átalakította a saját szája íze szerint, és Amperát gyúrt belőle.


Rob Peterson, a Volt kommunikációjáért felelős igazgató viszont elárulta a Leftlane-nek, hogy a Volt igenis meg fog jelenni egyes európai piacokon, még 2011-ben. Tavaly a Chevrolet igen jó évet zárt az öreg kontinensen, 2009-hez képest 12 százalékkal sikerült növelni az eladásaikat. A 477 ezres darabszám a második legjobb év a márka történetében Európában.


Peterson elmondta, hogy az is előfordulhat, hogy olyan országokban is bevezetik a Voltot, ahol a vele műszakilag egyező Ampera is kapható lesz. Ennek több oka lehet. Egyrészt az olcsó autóiról ismert márka az imázsát is hatékonyan javíthatná egy ennyire fejlett technológiával rendelkező villanyautó bevezetésével, másrészt előfordulhat, hogy lesz olyan vásárló, akinek jobban tetszik majd a Chevrolet külső-belső formaterve, mint a futurisztikusabb dizájnt kapott Opelé.

Elképzelhető, hogy a Chevrolet-t valamivel olcsóbban adják majd, mint a 42 ezer euróba (kb. 12 millió forint) kerülő Amperát, ami további jó ok lehet a vásárlásra. Amerikában 41 ezer dollárba (8,3 millió forintba) kerül a Chevrolet Volt, amelyből ráadásul 7500 dolláros állami támogatás is lejön.

0 Tovább

Húsz perc alatt feltölthető a villany-iQ

Prototípusként mutatkozott be Genfben a Toyota iQ elektromos változata, melynek legfontosabb újdonsága az utastér padlója alá épített, lapos akkumulátor.

A 11 kWh-ás, 270V-os akku értékes helyet egyáltalán nem vesz el az egyébként sem hangárnyi utastérből. Csak így lehetett környezetbaráttá alakítani a városi közlekedésre született minit, melynek csomagtartójába még egy aktatáskát sem egyszerű begyömöszölni.


Az autócska orrába egy állandó mágneses 64 lóerős szinkron elektromotor került. Városi autózáshoz éppen megfelelő a tizennégy másodperces gyorsulás, a 125,5 km/órás végsebesség és a 105 kilométeres hatótáv.


A mindennapi használhatóság szempontjából hasznos fejlesztés, hogy a 100 és 200V-os hálózatra is csatlakoztatható kisautó akkuja egyenáramú gyorstöltővel negyed óra alatt nyolcvan százalékban feltölthető.

A Toyota még idén Japánban, Amerikában és Európában is megkezdi a tiszta üzemű iQ EV tesztelését, hogy elég tapasztalatot szerezzenek a sorozatgyártáshoz.

0 Tovább

Kérdéses a hibrid Seat-SUV jövője

Kompakt szabadidő-tanulmányt mutatott be a Seat a Genfi Autószalonon, az IBX azonban egyelőre nem több puszta víziónál.


szólj hozzá: Seat IBX Concept

Még nem döntötte el a Volkswagen-konszern, hogy érdemes-e egy újabb kompakt SUV-t piacra dobni a Volkswagen Tiguan és a készülő Audi Q3 mellett, bár egy Seat-logós modell kedvezőbb árával akár népszerű is lehet a vásárlók körében.
Az IBX a 2006-ban bemutatott Tribu továbbfejlesztése, emellett jó támpontot szolgáltathat arról, hogy milyen stílusban tervezi a Seat az Ibiza frissítését, esetleg következő generációját. 4,26 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,62 méter magas a tanulmány, a sajtóanyag szerint a szabadidő-autók és klasszikus sportkupék előnyeit ötvözi.
Háromajtós kialakítással készült az IBX, ha valaha lesz belőle szériamodell, biztosan hagyományos ötajtós kialakítással kerül piacra. LED-esek a fényszórók és hátsó lámpák is, a dinamikus karosszéria a fiatalok körében lehet népszerű.
Konnektoros hibrid hajtásláncot kapott a tanulmány, erről szinte semmit nem árult el a Seat. Csak annyi világos, hogy tisztán elektromos hajtással 45 kilométer az IBX hatótávolsága, a "személyes szabadság" mégis mindig biztosított, mert az akkumulátor lemerülése után a belső égésű motor lép akcióba.

0 Tovább

Két motorral hajt a Nissan villany-sportkocsija

A Nissan az Esflowban egyesítette a sportautókról és az elektromos autókról szerzett tudását.

Az Esflow tanulmányautó nem egy belsőégésű motorral hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.



Az alumínium padló kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét. A hajtóegységet, amely ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan Leaf, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hátsókerék-hajtású tanulmányautót két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó kanyarstabilitását, valamint a hatékony energiaregenerálást. Álló helyzetből öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul fel az autó 100 km/órára.



szólj hozzá: Nissan Esflow Concept
A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan Leafben, de az Esflow-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el.  Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az Esflow szilárdságát és egyensúlyát. Mivel a hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.



Az Esflow magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor.



Kék LED-ek emelik ki a futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan Leaf kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az Esflow esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A-oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az első lámpák is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.



Az utastér tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont. Ezért az Esflow üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek