A kormány új rendelete szerint a közúti járművek megvásárlására kiírt közbeszerzéseknél és az autóbuszos közszolgáltatók járműbeszerzéseinél április közepétől kötelező figyelembe venni a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. További információkért kattintson ide.
Április közepétől környezetbarát járműveket vesz az állam
Két villanymotor a hibrid Audi A5-ben
Kemény, jéghideg svédországi terepen teszteli az Audi az A5-ből készült hibrid prototípusát. Az A5 e-tron összkerékhajtású konnektoros hibrid, mindkét tengelyére jutott egy-egy elektromotor. Melléjük a 211 lóerős, kétliteres turbós benzinest építették.
45 lóerős az első tengelyre épített villanymotor, míg a hátsót 81 lóerős egység hajtja. Utóbbi csak gyorsításnál kapcsol be, illetve ha a szenzorok a első kerekek tapadásvesztését érzékelik. A villanymotorokat 9,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja.
Tisztán elektromos hajtással 40 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel az A5, a végsebesség ebben az esetben 100 km/óra. 2,7 liter/100 kilométeres vegyes átlagfogyasztást állít az Audi, a százas sprint 5,9 másodpercig tart.
A prototípusban több elemet is karbonszálas anyagból és alumíniumból készítettek el, így a két villanymotoros A5 pontosan ugyanakkora tömegű, mint a sima kétliteres turbós változat.
Középmotoros szuper Daewoo Szöulban
A Szöuli Autószalon egyik legkülönlegesebb tanulmányautóját a GM koreai leányvállalata, a Daewoo utódja készítette a Chevrolet századik születésnapja alkalmából. A Miray környezetbarát műszaki hátteret és összesen három motor kapott.
Orrába két, egyenként húsz lóerős elektromotor került, melyek az első kerekeket hajtják, az ülések mögé pedig 1,5 literes négyhengeres turbós benzinmotort építettek, amely a hátsó kerekekre juttatja a nyomatékát egy duplakuplungos váltón keresztül.
Az elektromotorok egy 1,6 kWh-s akkumulátorcsomagból nyerik az energiát, és arra is képesek, hogy tisztán elektromosan mozgassák a nyitott tetejű autót, melynek karosszériájához szénszálas elemeket is használtak.
Utasterét a hosszú, vékony középkonzol osztja ketté, különlegessége a Knight Rider ihlette szarvkormány. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, pedig a piac biztosan jól fogadna egy elérhető árú, környezetbarát élményautót.
Hidrogén hajtja a jövő Hyundai szedánját
Üzemanyagcellás tanulmányautót mutatott be a Hyundai Szöulban. Az alternatív hajtású négyajtós Blue2 fantázianeve a környezetbarát modelleket jelölő Blue Drive-ból és a hidrogén vegyjeléből, a H2-ből született, feladata, hogy minél hamarabb elfogadtassa a vásárlókkal a hibrid és a teljesen elektromos rendszereknél is szokatlanabb hajtási módot, és megmutassa, hol tart ma a Hyundai.
122 lóerős motorja beéri 2,8 liter folyékony hidrogénnel száz kilométerenként. Formaterve éppen annyira futurisztikus, hogy kifejezze a koncepció jövőbemutató jellegét, de érzékeltesse, hogy néhány éven belül akár piacra is kerülhetne az autó. Néhány formai elem a Peugeot 508-ról lehet ismerős, de az első ajtó alsó peremétől az ablakig futó díszbetét önálló karaktert ad a Blue2-nak.
Tükreit kamerák helyettesítik, ajtajai automatikusan nyílnak. Valóságtól elrugaszkodott utasterébe egy Motion Sensor Moustick nevű konzollal vezérelhető modern szórakoztató elektronikai rendszer került.
Naimo nyomában
A Kia Naimo néven egy új elektromos tanulmánnyal jelentkezett a Szöuli Autószalonon.
A tanulmány neve nem a jól ismert rajzfilmből ered, hanem a koreai Ne-Mo szavakból, ami kocka alakút jelent. Van valami az elnevezésben, de azért elsőre nem a kocka-Lada ugrik be az autó karakteres formájáról.
A Naimo nélkülözi a B-oszlopot, hátsó ajtaja az Opel Meriváéhoz hasonlóan hátrafelé nyílik. Ahogy az egy modern koncepcióautótól szokásos, LED-es lámpákat, és hatalmas (20 colos) felniket tettek mind a négy sarkára.
Belül tölgyfa burkolattal látták el a padlót és az ajtópaneleket, de a koreai Han-ji papírból is használtak burkolóanyagnak. Az aszimmetrikus tetőablakot állítólag a koreai agyagművesség inspirálta.
A Naimo mozgatásáról egy állandó mágneses szinkron villanymotor gondoskodik, melynek legnagyobb teljesítménye 80 kW (109 lóerő), legnagyobb nyomatéka pedig 280 Nm. A motor a csomagtartó alá helyezett akkumulátorokból nyeri az energiát. A Naimo végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága a gyár szerint akár a 200 kilométert is elérheti.
Gyorstöltővel az akkumulátor 25 perc alatt 80 százalékosra tölthető fel.
Utolsó kommentek