A Gordon Murray Design hivatalosan is leleplezte a T.27 városi villanyautót, amelyet szerényen a világ leghatékonyabbjának nevez. A mini 12 kWh-s lítium-ion akkumulátora 34 lóerős villanymotort táplál, amely óriási, állítólag 875 Nm-es nyomatéka ellenére is csak 15 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a 680 kilogrammos konstrukciót.
Ez gyakorlatilag a T.27 végsebességének is tekinthető (105 km/óránál szabályoz le az elektronika), egy feltöltéssel 160 kilométert képes megtenni az apróság. A hátulról erősen dobozformájú, elölről matchboxos, billenthető elejű autó könnyűsúlyú anyagokból épült, a Gordon Murray Design három gyártóval is tárgyal a sorozatgyártásról.
Egyelőre nem tűzték ki a szériamodell premierjének dátumát, a gyártó mindenesetre azt ígéri, hogy a könnyűsúlyú anyagok miatt az autó olcsón lesz kapható.
Villanyautó billenthető orr-résszel
Elektromos hajtás a Chevrolet Sparkban
A General Motors Indiában bemutatta az Ázsiában Beat, itthon Spark néven forgalmazott kisautó elektromos változatát. A környezetvédelmi világnap apropóján építették a tanulmányt, melynek 20 kWh-s lítium-ion akkumulátora egy 61 lóerős villanymotort táplál.
Együttműködés az elektromos autózásért
Az áramszolgáltató Elmű-Émász kezdeményezésére elindult a magyar elektromos autózást támogató e-community program. Ezzel hazánk csatlakozik a Nyugat-Európában néhány évvel ezelőtt indított e-mobility programsorozathoz, melynek célja, hogy népszerűsítse és elérhetővé tegye a környezetbarát elektromos autózást.
17 cég segíti az e-community működését
Tavaly szeptemberben Magyarországon az Elmű tette meg az első lépést az egy éven át ingyen használható, Váci úti töltőoszlop felállításával, melyet egy újabb követett Gödöllőn. Az Európai Uniós elnökség alkalmából beüzemelt töltő után idén további öt villanykút felállítását tervezik. A társulás célja, hogy közös erővel mozdítsák elő az anyagilag és infrastrukturális szempontból is elérhetetlen elektromos autózás fejlődését és politikai támogatását.
Egy Mitsubishi i-MiEV, egy Peugeot iOn és egy Citroën C-Zero csatlakozott a Fiat 500-hoz
Rendes tagok (Elmű-Émász Társaságcsoport, ABB, SAG, Észak Budai Zrt.), támogató tagok (Ernst & Young, GA Magyarország), vendégek (Fővárosi Vízművek, The Boston Consulting Group, PricewaterhouseCoopers, BDK, City Taxi, Arval, Fabricom, Hofeka) és olyan stratégiai partnerek (Citroën, Mitsubishi, Peugeot) vesznek részt a programban, melyek sorozatgyártású elektromos autókat forgalmaznak.
Mi is ellátogattunk az első toltőoszlophoz, amikor nálunk járt az elektromos Mitsubishi i-MiEV
A négy rendes tag vállalta, hogy vásárol egy-egy tiszta üzemű autót, melyhez az energiát az áramszolgáltató biztosítja, üzemeltetési tapasztalataikkal pedig közösen segítik az egyesület tevékenységét.
Gyártásba kerül a konnektoros Prius
Két éve kezdte meg a Toyota a Prius plug-in kivitelének tesztelését, idén már a szériamodell is elkészült és megkezdődhet a gyártás. A végleges változat elektromos és vegyes üzemmódban is működik, és képes visszatermelni a gördülési energiát.
A lítium-ion akkumulátorok a 230V-os hálózatról 1,5 óra alatt feltölthetők, ennyivel 20 km-t tehet meg és 100 km/órás sebességre gyorsíthat a Prius. A napi ingázás közben teljesen elektromos autóként működhet, miközben benzinmotorjának köszönhetően hosszabb utazásra is alkalmas.
Visszaszólt a Nissan-reklámra a General Motors
Vicces reklámkampánnyal népszerűsíti elektromos autóját, a Leafet a Nissan: a kisfilmben egy olyan világot mutatnak be, melyben mindent benzinmotor hajt, az ébresztőórától kezdve egészen a laptoptöltőkig. Szerepet kap a reklámban a General Motors "kiterjesztett hatótávolságú elektromos autója", a Chevrolet Volt is, amelynek tulajdonosa a benzinkúton ácsorogva irigykedve nézi, ahogy a tiszta, elektromos hajtású Leaf gazdája csak lekapcsolja az autót a konnektorról és közvetlen károsanyag-kibocsátás nélkül elindul.
Szokatlan lett volna, ha a GM valamilyen formában nem reagál a reklámra, legfrappánsabb talán az lett volna, ha saját reklámfilmet forgat. Ehelyett a közösségi médiához nyúlt az amerikai gyártó, a termék és technológiai kommunikációért felelős Jason Laird postolt a Twitterre.
"Az autógyártó, mely kedves tréfát csinált termékünkből, elfelejti, hogy adott esetben trélert vagy bérautót is kell ajánlania sajátjához" - írta Laird, arra célozva, hogy a Leafnek vége, ha egy konnektor elérése előtt merülnek le akkumulátorai, míg a Volt belső égésű motorjának hála csak másféle hajtásra vált ilyen esetben. Rob Peterson, a GM szóvivője szerint a reklám "cuki", de összességében "félrevezető és árt a villanyautós mozgalomnak."
Utolsó kommentek