A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.
A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.
A tajvani Luxgen elektromos luxusautó-tanulmányt mutatott be a Sanghaji Autószalonon. Egyedinek nem nagyon nevezhető, megjelenése itt-ott a Chevrolet Voltot, máshol a Hyundai Sonatát idézi, a Neora azonban ettől függetlenül is divatos: sokat dobnak rajta a LED-es fényszórók, az üveg panorámatető és a dinamikus karaktervonalak.
Elegáns és modern a kabin, igényesnek tűnik a bőrkárpitozás, van head-up display, bár azért erősen tanulmányautós a nagy érintőképernyővel megfejelt összkép. A 245 lóerős villanymotor az első kerekeket hajtja, táplálásáról 48 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik.
Biztatóak az 1600 kilogrammos autó adatai, állítólag 6,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 250 km/óra. Mindezek ellenére egy feltöltéssel 400 kilométer megtételére képes a gyártó közleménye szerint.
A teljesen elektromos hajtású Nismo RC a Le Mans-i 24 óráson elvérezne, de nem is szennyezi annyira a környezetet.
A Nissan azzal próbálja szemléltetni a környezetbarát technológiák iránti elkötelezettségét, hogy a Leafből elkészítették a versenyverziót is. A teljesen elektromos hajtású versenyautót a 2011-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatják be. A Nismo RC kezdetben csak guruló laborként fog megjelenni számos autósport eseményen, amelyeken a Nissan egy későbbi zéró-emissziós versenysorozat lehetőségeit vizsgálja a következő évekre nézve.
A Nismo RC felépítése teljes mértékben a versenyautók technologiájára épül, a karosszéiát teljesen lecsupaszították, majd egy bukócsövet kapott az autó. A versenyfutóműnek köszönhetően tíz centiméterrel lejjebb került az autó hasmagassága, de a teljes magassága már 35 centiméterrel kevesebb. Szintén a speciális futómű miatt a versenyautó 17 cm-rel szélesebb, és tengelytávja 9,9 cm-rel rövidebb az alapváltozatnál. Természetesen drasztikus súlycsökkentésen is átesett, 938 kg a tömege.
A lítium-ion akkumulátorok, a villanymotor és az áramátalakító a két tengely között helyezkedik el, a 109 lóerős, 280 Nm-es nyomaték leadására képes váltóáramú szinkronmotor a hátsó kerekeket hajtja. Az akkumulátor a hátsó burkolaton belül elhelyezett gyorstöltő csatlakozón keresztül 30 perc alatt a teljes kapacitásának 80 százalékáig tölthető fel.
Az előzetes tesztek során a NISMO RC álló helyzetből felgyorsítva 6,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége pedig 150 km/h. Az előzetes becslések szerint verseny-körülmények között 20 percig üzemeltethető, vagyis nagyon rövid távú sprintversenyekre alkalmas még csak.
Az is furcsa lehet, hogy ezeknek se hangja, se szaga, de hát ezért jelentik a jövő technológiáját.
Egymás után jönnek az Audi elektromos modelljei, legutóbb az A3 e-tronnal készültek el Ingolstadtban. Az elektromos kompakt alapjait a szériamodell adja, az első kerekeket egy 136 lóerős villanymotor hajtja. Legnagyobb nyomatéka 270 Nm, táplálásáról 26,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik.
Körülbelül 145 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel a BMW ActiveE ellenfelének szánt kompakt. Százas tempóra körülbelül 11 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 145 km/óra.
Az utastérben a műszerfalat alakították át, a szélvédő fűthető. Egyelőre nem tudni, hogy mikor kerülhet piacra az elektromos A3, ám az Audi folyamatos készülődését látva a technológia nem állhat túlságosan messze a sorozatgyártástól. Valószínűlrg csak az A3-as következő, 2013-tól kapható nemzedékében jelenik meg először a tisztán villanyos hajtás.
A Kia Naimo néven egy új elektromos tanulmánnyal jelentkezett a Szöuli Autószalonon.
A tanulmány neve nem a jól ismert rajzfilmből ered, hanem a koreai Ne-Mo szavakból, ami kocka alakút jelent. Van valami az elnevezésben, de azért elsőre nem a kocka-Lada ugrik be az autó karakteres formájáról.
A Naimo nélkülözi a B-oszlopot, hátsó ajtaja az Opel Meriváéhoz hasonlóan hátrafelé nyílik. Ahogy az egy modern koncepcióautótól szokásos, LED-es lámpákat, és hatalmas (20 colos) felniket tettek mind a négy sarkára.
Belül tölgyfa burkolattal látták el a padlót és az ajtópaneleket, de a koreai Han-ji papírból is használtak burkolóanyagnak. Az aszimmetrikus tetőablakot állítólag a koreai agyagművesség inspirálta.
A Naimo mozgatásáról egy állandó mágneses szinkron villanymotor gondoskodik, melynek legnagyobb teljesítménye 80 kW (109 lóerő), legnagyobb nyomatéka pedig 280 Nm. A motor a csomagtartó alá helyezett akkumulátorokból nyeri az energiát. A Naimo végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága a gyár szerint akár a 200 kilométert is elérheti.
Gyorstöltővel az akkumulátor 25 perc alatt 80 százalékosra tölthető fel.
Utolsó kommentek