A Nissan és a 4R Energy ma bejelentette, hogy a két társaság olyan töltőrendszert fejlesztett ki elektromos járművekhez, amely a napenergiát elektromos energiává alakító rendszert összeköti a nagy tárolókapacitású lítium-ion akkumulátorokkal. Az új töltőrendszer üzemi próbáját ma kezdték meg a Nissan Yokohamában működő világszintű központi irodájánál.
Az új töltőrendszerben az elektromos energiát napenergia-cellák hozzák létre, és ezt a Nissan LEAF-be beépített egység négyszeresének megfelelő lítium-ion akkumulátorok tárolják. Az irodaépület aljában működő hét töltőállomás (három gyorstöltő és négy normál töltő) összesen annyi energia tárolására alkalmas, amennyi évente közel 1800 Nissan LEAF teljes feltöltésére elegendő.
Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy az üzem közben CO2-t egyáltalán nem kibocsátó elektromos hajtású járművek feltöltése teljes mértékben megújuló energiaforrásról történjen. Ez az egyik lehetséges megoldás arra, hogy olyan ciklust hozzanak létre, amelyben a jármű üzemeltetése során nem keletkezik CO2-kibocsátás.
Azzal, hogy a tároló állomásokon ugyanolyan lítium-ion akkumulátorokat alkalmaznak, mint az elektromos hajtású járművekben, az elektromos autók energiaellátása a napszaktól vagy az időjárástól függetlenül biztosítható, és megvalósítható a megújuló energiaforrások hatékony használata.
Az ennek a nagyobb méretű rendszernek a vizsgálati eredményei alapján a 4R Energy azt tervezi, hogy a kereskedelmi környezetben és közintézményekben történő használatra tervezett, közepes méretű elektromos energiatároló rendszerekkel jelenik meg a piacon.
A Nissan és a 4R Energy új villanyautó-töltő rendszert fejlesztett ki
Futurisztikus formában születhet újjá a Renault Kangoo
Bemutatta Frendzy névre keresztelt elektromos tanulmányautóját a Renault, a DeZir és Captur formai megolodásainak felhasználásával épített egyterűbűl a Kangoo utódja születhet meg. Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az újdonság, amelyet kishaszonjárműként is el tud képzelni a francia gyártó: kettő az egyben koncepcióról van szó.
Asszimetrikus kialakítású a Frendzy, az utasoldal a munkáé: itt csak egy hagyományos és egy tolóajtót alakítottak ki, utóbbiba egy nagyméretű, 37 colos LCD-kijelzőt építettek. Ezen személyes üzeneteket vagy hirdetéseket lehet megjeleníteni. A vezetőoldal a családé, az ellentétes irányba nyíló ajtókról nem hiányoznak az ablakok, B oszlop egyik oldalon sincs. A kétszemélyes hátsó ülést a padlóból kell kihajtogatni, a jobb egyet a padlóba és a műszerfalba lehet elrejteni kihasználatlanság esetén.
Az utastér kialakítása űrhajós jellegű, sorozatgyártására nincs sok esély. Bőven használtak hozzá fát és fémet, prémiumjellegű hatást keltve, a csomagtartóba lehajtott ülésekkel 2250 liternyi cucc fér be. A rakomány ötletes, a csomagok formáját felvevő textiltetővel és mágneses rögzítésekkel fixálható, a hangulatvilágítás az aktuális felhasználási mód szerint változtatható.
4091 milliméter hosszú, 1972 milliméter széles és 1743 milliméter magas a tanulmány, meghajtásáról egy mindössze 60 lóerős elektromotor gondoskodik 226 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az energiát lítium-ion akkumulátor biztosítja, az autóval elérhető csúcssebesség 130 km/óra.
Milyen hangja legyen az elektromos Focusnak?
Év végén jelenik meg az Egyesült Államokban a Ford Focus elektromos változata. Ahhoz képest, hogy milyen közel van a piaci premier, egy kérdésben a gyártó még tanácstalan: nem tudja, milyen legyen az autó hangja.
A mérnökök négyféle hangeffektet kevertek ki, ezeket fantáziadúsan A, B, C és D jelöléssel látták el. Hallgatni és szavazni a Facebookon kell, a beérkezett voksokat biztosan figyelembe veszi a gyártó a végső döntés során.
Zöldautó-offenzívát indít a Kia
Átalakítja kínálatát a Kia, a koreai márka több környezetbarát modellt mutat be a közeljövőben. 2014-re már hibridje és elektromos autója is lesz a Kiának, de a többi autóját is a fogyasztás lefaragását szem előtt tartva alakítja át.
Elsőként a Rio Eco Dynamics változata érkezik, amelybe 1,1 literes, 75 lóerős, háromhengeres dízelmotor kerül. Az alapmodellnél 36 kilóval lesz könnyebb, start-stop rendszerrel és egyéb fogyasztáscsökkentő megoldásokkal 3,3 literre szorítják le étvágyát. Hasonló verziók felbukkanása várható több más modell kínálatában is.
Kis turbómotorokat is bemutat a Kia, a meglévő kétliteres benzinest 215 lóerős, 1,6 literes turbós blokk váltja, az 1,6-os helyére pedig 130 lóerős, 1,2 literes turbómotor lép. Közvetlen befecskendezéssel készülnek az egységek, a Kia fejlesztés alatt álló, duplakuplungos váltójával is elérhetőek lesznek.
Európában 2012 közepén dobja piacra az Egyesült Államokban már kapható Optima hibridet a Kia, a Toyota Priuséhoz hasonló áron. Itt 2,4 helyett kétliteres benzinest kapcsolnak a villanymotorhoz. Az elektromos modell a Soul következő generációjából készülhet, világszerte több piacon is megjelenik 2014-től.
Titokzatos elektromos autót villantott a Renault
Valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Renault új villanyautója, melyről hivatalos Facebook-oldalán mutatott előzetest a márka. Egyetlen kép alapján nehéz megmondani, hogy miféle autóról van szó, mindenesetre a francia gyártó csütörtökre egy videó nyilvánosságra hozatalát ígéri.
Biztosnak tűnik, hogy tanulmányautóról van szó, mivel azonban a Renault-Nissan konszern stratégiájában kiemelt szerepük van az elektromos modelleknek, akár egy leendő szériamodell előzeteséről is szó lehet.
Utolsó kommentek