Új sebességváltót fejleszt kiterjesztett hatótávolságú elektromos autóihoz az amerikai Fisker. Azt ígéri a gyártó, hogy az új egység alkalmazásával Bugatti Veyron-szintű teljesítményt tud kipréselni villanymotorjaiból.
Henrik Fisker cégvezető szerint a fejlesztés alatt álló, többfokozatú váltó jelentősen tudja növelni az elektromotorok gyorsulását és teljesítményét. Jelenleg korlátozott a villanyautók gyorsulása, mert hatékonysági és megbízhatósági okokból jellemzően egyfokozatú váltóval párosítják őket. A Tesla szerette volna kétfokozatú egységgel piacra dobni a Roadstert, de a váltó megbízhatatlan volt, így maradt a hagyományos megoldás.
A Fiskernél nagyon hisznek benne, hogy megtalálták az optimális megoldást, a cégvezető szerint egyszerű a recept: ha sikerül növelni a kerekekre jutó nyomaték nagyságát, a Veyron utolérése is gyerekjáték. Arról nincs hír, hogy mikor kerülhet piacra az új váltó.
Veyron-verők lehetnek a Fisker elektromos autói
Frissítik az amerikai Nissan Leafet
A vásárlói igényekhez igazodva a Nissan frissíti a Leaf amerikai változatát. Extrákkal gazdagodik az elektromos autó, alapfelszereléssé válik a 480 voltos DC gyorstöltő csatlakozó, melynek használatával a teljesen lemerült akkumulátor nagyjából fél óra alatt 80 százalékos állapotra tölthető.
Minden modell akkumulátor melegítőt, fűthető üléseket és fűthető kormánykereket kap. Új piacokon, többek között Indianában, Nevadában és Pennsylvaniában is megjelenik a 2012-es modellévű autó, alapára 35 200 dollár (6,7 millió forint) lesz.
Eddig több mint négyezer Leafet szállítottak ki amerikai ügyfeleknek, a tapasztalatokról folyamatosan faggatja a tulajdonosokat a Nissan. Erős bázisra támaszkodhatnak a japánok, a felmérések szerint ugyanis a vevők 75 százaléka kifejezetten Leafet akart vásárolni, egyetlen másik modell sem jöhetett náluk szóba.
Mégis kapható lesz az elektromos Toyota RAV4
Közleményben cáfolta a Toyota a Reuters hírét, amely szerint a RAV4 elektromos változata a tervekkel ellentétben csak flottaügyfelek és autómegosztási programok számára lesz elérhető.
A Toyota amerikai részlegének marketing igazgatójára hivatkozva írta a hírügynökség, hogy a tömegeknek még várniuk kell a Tesla-féle villanymotorral szerelt szabadidő-autóra, a japán gyártó szerint viszont szó sincs semmilyen késésről.
A Toyota közleménye szerint az elektromos RAV4 a lehető leghamarabb a kereskedésekbe kerül, az autó iránt hatalmas az érdeklődés. Valószínűleg félreérthetett valamit a Reuters újságírója, a közlemény ugyanis kitér arra, hogy az elektromos RAV4-gyel ellentétben a Scion iQ villanymotoros kivitele valóban csak flottaautóként és autómegosztási programokban lesz elérhető.
Nem lesz a tömegek autója az elektromos Toyota RAV4
Változtatott tervein a RAV4 elektromos változatával kapcsolatban a Toyota. Eredetileg úgy volt, hogy az Egyesült Államokban 2012 első negyedévében piacra kerülő autóból bárki vásárolhat majd, ezzel szemben a népszerű SUV villanymotoros kivitele csak flottaügyfelek számára lesz elérhető lízingkonstrukció keretében, illetve autómegosztási programokban kap majd szerepet.
A müncheni egyetemisták is zöldautót gyártanának
A szeptemberi Frankfurti Autókiállításon mutatják be a Müncheni Egyetem hallgatói által tervezett új elektromos prototípust, amelynek a nem túl izgalmas Néma nevet adták.
Ha a szalonon sikeres lesz, akkor a tervek szerint öt év múlva kerülhet gyártásba. Az félkész autó állítólag a száz kilogrammos akkumulátor csomaggal együtt is csak fél tonnát nyom, ezért a fejlesztők szerint 20 lóerős motorral is sportos és dinamikus lesz. Egy feltöltéssel száz kilométert tud megtenni, ami már nem kiemelkedő eredmény. Érdekes, hogy a zöld autóban a fűtést bioetanol elégetésével oldanák meg.
Utolsó kommentek