Átalakítja kínálatát a Kia, a koreai márka több környezetbarát modellt mutat be a közeljövőben. 2014-re már hibridje és elektromos autója is lesz a Kiának, de a többi autóját is a fogyasztás lefaragását szem előtt tartva alakítja át.
Elsőként a Rio Eco Dynamics változata érkezik, amelybe 1,1 literes, 75 lóerős, háromhengeres dízelmotor kerül. Az alapmodellnél 36 kilóval lesz könnyebb, start-stop rendszerrel és egyéb fogyasztáscsökkentő megoldásokkal 3,3 literre szorítják le étvágyát. Hasonló verziók felbukkanása várható több más modell kínálatában is.
Kis turbómotorokat is bemutat a Kia, a meglévő kétliteres benzinest 215 lóerős, 1,6 literes turbós blokk váltja, az 1,6-os helyére pedig 130 lóerős, 1,2 literes turbómotor lép. Közvetlen befecskendezéssel készülnek az egységek, a Kia fejlesztés alatt álló, duplakuplungos váltójával is elérhetőek lesznek.
Európában 2012 közepén dobja piacra az Egyesült Államokban már kapható Optima hibridet a Kia, a Toyota Priuséhoz hasonló áron. Itt 2,4 helyett kétliteres benzinest kapcsolnak a villanymotorhoz. Az elektromos modell a Soul következő generációjából készülhet, világszerte több piacon is megjelenik 2014-től.
Zöldautó-offenzívát indít a Kia
Titokzatos elektromos autót villantott a Renault
Valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Renault új villanyautója, melyről hivatalos Facebook-oldalán mutatott előzetest a márka. Egyetlen kép alapján nehéz megmondani, hogy miféle autóról van szó, mindenesetre a francia gyártó csütörtökre egy videó nyilvánosságra hozatalát ígéri.
Biztosnak tűnik, hogy tanulmányautóról van szó, mivel azonban a Renault-Nissan konszern stratégiájában kiemelt szerepük van az elektromos modelleknek, akár egy leendő szériamodell előzeteséről is szó lehet.
Kis hibrid SUV-n dolgozik a Lexus
Német lapértesülés szerint kompakt szabadidő-autón dolgozik a Lexus, az új hibrid modell a CX 300h nevet kaphatja. Úgy tudni, hogy a Toyota RAV4 padlólemezére építkezne a luxusmárka, az autó ellenfelei a BMW X1, az Audi Q3 és a Mercedes-Benz GLK lennének.
Nagyjából 200 lóerős hajtásláncot képzeltek el az SUV-hez, ez alapján egy új hibrid kombináció felbukkanására lehet számítani. Nincs ugyanakkor konkrét információ a motorokról és teljesítményükről, talán a Frankfurti Autószalonon kiderül valami.
Ahogy a kompakt CT 200h-val, a kis crossoverrel is mintha elkésett volna a Lexus, nem lesz könnyű megszorongatni a német riválisokat.
Villanyautó billenthető orr-résszel
A Gordon Murray Design hivatalosan is leleplezte a T.27 városi villanyautót, amelyet szerényen a világ leghatékonyabbjának nevez. A mini 12 kWh-s lítium-ion akkumulátora 34 lóerős villanymotort táplál, amely óriási, állítólag 875 Nm-es nyomatéka ellenére is csak 15 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a 680 kilogrammos konstrukciót.
Ez gyakorlatilag a T.27 végsebességének is tekinthető (105 km/óránál szabályoz le az elektronika), egy feltöltéssel 160 kilométert képes megtenni az apróság. A hátulról erősen dobozformájú, elölről matchboxos, billenthető elejű autó könnyűsúlyú anyagokból épült, a Gordon Murray Design három gyártóval is tárgyal a sorozatgyártásról.
Egyelőre nem tűzték ki a szériamodell premierjének dátumát, a gyártó mindenesetre azt ígéri, hogy a könnyűsúlyú anyagok miatt az autó olcsón lesz kapható.
Elektromos robogó a Hondától
Hamarosan Európában is piacra dobja elektromos robogóját a Honda. Az EV-neo 34 km-t tud megtenni egyetlen töltéssel, amely 230V-os hálózatról 3,5 óráig, fele annyi ideig tart, mint a legtöbb szériában gyártott elektromos autónál.
A 3,8 lóerős elektromotor nyomatéka 11 Nm, az energiát egy 72V-os lítium-ion akkumulátorból nyeri. Egy robogó esetében az autóknál is fontosabb, hogy az önsúlyt alacsonyan tartsák, az EV-neo 110 kg-ot nyom, első és hátsó fékjei is visszatermelik az energiát.
Töltőjét az ülés alatt hordozza, magát az akkut viszont a lehető legalacsonyabbra építették be, hogy a súlypont alacsonyan legyen. A töltöttségi szintről a digitális műszeregység fényképezőgépekhez hasonló piktogramja árulkodik.
Japánban már kapható a tiszta üzemű robogó, melynek tesztelését Európában is megkezdi a Honda. Elsőként Spanyolországban próbálgatják az EV-neót, a barcelónai önkormányzat 18 darabot kapott belőle egyéves használatra.
Utolsó kommentek