A fenntartható járművek és közlekedési megoldások számára alapított új almárkát a BMW i néven. Az első modellek, a BMW i3 és a BMW i8 2013-ban érkeznek.
„A BMW i a fenntarthatóságot a középpontba helyező, inspiráló dizájnnal rendelkező autókat és szolgáltatásokat kínál, amelyek a prémium mobilitás teljesen új koncepciójának jegyében születnek” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának kereskedelemért és marketingért felelős tagja hétfőn Münchenben.
2007 óta folyik a fejlesztés „project i” néven, 2013-ban mutatkoznak be az első, az almárkához tartozó járművek. A BMW i3 – amelyet korábban Megacity Vehicle-ként emlegettek – a BMW csoport első kifejezetten nagyvárosi környezetre fejlesztett, teljesen elektromos meghajtású járműve lesz, a BMW i8 pedig - ahogyan annak korábban is híre ment - a BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodell alapjaira épül, vagyis a hálózatról is tölthető hibrid rendszere egy nagyteljesítményű sportkocsi menettulajdonságait ötvözi egy kisautó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tényezőivel.
Mindkét modell a LifeDrive nevű építési koncepción alapul. A hajtásláncot alumínium alvázra szerelik el, míg az utastér nagymerevségű, de rendkívül könnyű szénszálas műanyagból (CFRP) épül. „Mindkét autó formaterve kifejezetten a saját alternatív hajtásláncuk függvényében készült. Innovatív építésmódot és CFRP-t használtunk, hogy ellensúlyozzuk az akkumulátorok behelyezése miatt keletkező többletsúlyt” - mondta Klaus Draeger, a BMW csoport igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja, aki kiemelkedő vezetési dinamikát és az elektromos hajtás jelentősen megnövekedett hatótávolságát ígéri.
A BMW i3-hoz hasonlóan a BMW i8-at is a cég lipcsei gyárában állítják majd elő. A vállalat nagyjából 400 millió eurót fektetett az új gyártósorokba, körülbelül 800 új munkahelyet teremt majd az új i-modellek gyártása, amelyek azonos elektromos motorokat, áramellátást és lítium-ion akkumulátorokat kapnak.
A BMW i egyedi karaktere a modellek arculati elemein is megjelenik, így az új almárka a hagyományos BMW dizájnjegyek újraértelmezésével kap majd saját arculatot. A BMW-logó egy háromdimenziós gyűrűvel egészül ki, a veséket és a jellegzetes C oszlop-kialakítást újraértelmezve, de az i-modellek is viselik majd, és a hátsó világítást is a klasszikus L-alakban rendezik el.
Járműfüggetlen szolgáltatások kínálata
A BMW i részeként a közlekedési szolgáltatások új kínálata is bemutatkozik, amelyek autótól függetlenül használhatóak majd, ilyen lesz például a rendelkezésre álló parkolóhelyek optimális kihasználását segítő alkalmazás, a helyi információkkal és az intermodális útvonaltervezővel ellátott intelligens navigációs rendszerek vagy a prémium autók megosztása.
Utolsó kommentek