Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hibridként térhet vissza a Ford GT

Kósza pletykák szerint új esélyt kap a Ford méltán híres szupersportkocsija, a GT. Nem közvetlen utódról van szó, hanem egy új fejlesztésű modellről, amely megkapja a GT jelölést.

Egyelőre nincs túl sok információ az autóról, állítólag alumínium vázra épül, míg karosszériáját döntően karbonszálas anyagból készítik. Fontos a dicső múlt a Fordnak, ezért a formavilág retrósnak ígérkezik.

Hibrid hajtásláncot álmodtak az autóba, kompresszoros V8-ashoz kapcsolnának izmos elektromotort, 600 lóerő feletti együttes teljesítményt elérve. Három másodperc alatt gyorsulhat százas tempóra a körlbelül 1400 kilogrammos sportkocsi, végsebessége 320 km/óra feletti.

Az se biztos, hogy igaz az egész történet, így a premier időpontjáról kár is lenne beszélni. A Ferrari 458 Italia és a McLaren MP4-12C riválisának szánják az új GT-t, mindkettőnél alacsonyabb áron kerülhet piacra.

0 Tovább

Genfben debütál a Toyota Yaris hibrid

Genfben tanulmányként mutatja be a Toyota a Yaris hibrid változatát (HSD Concept), a kisautóról megmutatta az első előzetes fotót is. Nemcsak a Yarist állítják ki újdonságként, ott lesz a standon a Detroitban már kiállított Prius-egyterű, melynek neve Prius-V helyett Prius+ lesz Európában.

A hagyományos változatokhoz képest eltérő front résszel készül a hibrid Yaris, a fényszórókba LED-ek kerülnek. Még nem tudni, hogy pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik a hibrid hajtáslánc, valószínűleg az 1,33 literes motorhoz kapcsolták a villanymotorokat. A kisautó fogyasztási adatait sem hozták nyilvánosságra a japánok, de a 4 liter alatt fogyasztásra és 90 g/km alatti szén-dioxid kibocsátásra számíthatunk.

Valenciennes-ben, Franciaországban gyártják majd a benzines-elektromos Yarist is, legnagyobb ellenfele a Honda Jazz hibrid lesz. A Prius+ a sima Priuséval megegyező hajtáslánncal kerül piacra, bár az európai specifikációt hivatalosan még nem véglegesítették.

0 Tovább

Kutyának se kell a Chevrolet Volt és a Nissan Leaf

Amerikában a Chevrolet Voltért és a Nissan Leafért sem tolonganak a vevők, alig néhány darabot adtak el belőlük januárban.

A Chevrolet és a Nissan is világmegváltónak tartja saját alternatív modelljeit, a konnektoros hibrid Voltot, illetve a teljesen elektromos, európai Év autójának és az [origo] Év autójának is megválasztott Leafet. Lehet, hogy az alkalmazott technológia mindkét autóban nagyon kifinomult, a vevőknek azonban egyelőre nem kell az ilyesmi.

Januárban mindössze 321 darab Voltot adott el a General Motors, miközben, csak összehasonlításul, 28 ezer Silverado pickupra akadt vevő. Még ezzel a szerény értékesítési adattal is kiütéssel nyert a Volt a Leaffel szemben, amelyből alig 87 darab kelt el az amerikai piacon.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek