Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Putyin kipróbálta az első orosz hibridet

Az orosz miniszterelnök Vlagyimir Putyin április 1-jén személyesen próbálta ki az ország első hibridjét. A Yo-Mobile névre keresztelt modell a Yo-Auto fejlesztése, elkészítésében a teherautógyártó Yarovit Motors és a milliárdos Mihail Prokhorov cége, az Onexim-csoport segített.
Szokatlan hibrid kialakítással készült a Yo-Mobile, belső égésű motorja benzinnel és földgázzal is üzemel, két elektromos egység kapcsolódik hozzá. Hagyományos akkumulátor helyett szuperkapacitás tárolja az energiát, az orosz fejlesztők szerint ez tökéletes alternatívája a lítium-ion akkumulátoroknak.



A kapacitás a motor által előállított energiát tárolja, majd továbbítja az elektromotorokhoz. Nagy előnye ennek a megoldásnak, hogy az autót nem kell elektromos hálózatra kötni a töltéshez.
Az orosz hibrid kombinált átlagfogyasztása 3,5 liter száz kilométeren, hatótávolsága 1100 kilométer. Nulláról százas tempóra 7-8 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 130 km/óra. Ferdehátú, egyterű és áruszállító készül belőle 2012 második felétől, alapára hihetetlennek tűnő 2,2 millió forint lesz. A legdrágább, 2,8 millió forintos modell összkerékhajtással, tempomattal, navigációval és klímával készül a tervek szerint.

Putyin az elnök Medvegyev rezidenciájához hajtott a hibriddel, előtte viccesen odaszólt Prokhorovnak, hogy reméli, hibridje nem esik szét útközben.

0 Tovább

Április közepétől környezetbarát járműveket vesz az állam

A kormány új rendelete szerint a közúti járművek megvásárlására kiírt közbeszerzéseknél és az autóbuszos közszolgáltatók járműbeszerzéseinél április közepétől kötelező figyelembe venni a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

További információkért kattintson ide.

0 Tovább

Két villanymotor a hibrid Audi A5-ben

Kemény, jéghideg svédországi terepen teszteli az Audi az A5-ből készült hibrid prototípusát. Az A5 e-tron összkerékhajtású konnektoros hibrid, mindkét tengelyére jutott egy-egy elektromotor. Melléjük a 211 lóerős, kétliteres turbós benzinest építették.

45 lóerős az első tengelyre épített villanymotor, míg a hátsót 81 lóerős egység hajtja. Utóbbi csak gyorsításnál kapcsol be, illetve ha a szenzorok a első kerekek tapadásvesztését érzékelik. A villanymotorokat 9,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja.
Tisztán elektromos hajtással 40 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel az A5, a végsebesség ebben az esetben 100 km/óra. 2,7 liter/100 kilométeres  vegyes átlagfogyasztást állít az Audi, a százas sprint 5,9 másodpercig tart.
A prototípusban több elemet is karbonszálas anyagból és alumíniumból készítettek el, így a két villanymotoros A5 pontosan ugyanakkora tömegű, mint a sima kétliteres turbós változat.

0 Tovább

Középmotoros szuper Daewoo Szöulban

A Szöuli Autószalon egyik legkülönlegesebb tanulmányautóját a GM koreai leányvállalata, a Daewoo utódja készítette a Chevrolet századik születésnapja alkalmából. A Miray környezetbarát műszaki hátteret és összesen három motor kapott.

Orrába két, egyenként húsz lóerős elektromotor került, melyek az első kerekeket hajtják, az ülések mögé pedig 1,5 literes négyhengeres turbós benzinmotort építettek, amely a hátsó kerekekre juttatja a nyomatékát egy duplakuplungos váltón keresztül.

Az elektromotorok egy 1,6 kWh-s akkumulátorcsomagból nyerik az energiát, és arra is képesek, hogy tisztán elektromosan mozgassák a nyitott tetejű autót, melynek karosszériájához szénszálas elemeket is használtak.

Utasterét a hosszú, vékony középkonzol osztja ketté, különlegessége a Knight Rider ihlette szarvkormány. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, pedig a piac biztosan jól fogadna egy elérhető árú, környezetbarát élményautót.

0 Tovább

Hibrid lesz minden Mercedes-Benz C osztály

Gyakorlatilag hibrid lesz a Mercedes-Benz C osztály következő generációjának minden modellje. A német gyártó kisautós szintre szeretné leszorítani a sorozat átlagfogyasztását és károsanyag-kibocsátását, a premier 2013-ra várható.

Gyári forrás szerint a legtakarékosabb dízelváltozat szén-dioxid-kibocsátása mindössze kilométerenként 100 gramm lesz, a benzines oldalon ugyanez az adat 110-120 grammnak ígérkezik. Állítólag már tesztelik az első prototípusokat, de van egy kis vita azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e háromhengeres motorokra.

Két irányzat áll szemben a Mercedesnél, az egyik oldalon állók háromhengeres motorokra állnának át. Lehetőség viszont az is, hogy négyhengeres motorokkal szerelik fel az új C osztályt, ezeket azonban olyan elektronikai rendszerrel szerelik fel, amely két hengert automatikusan lekapcsol, ha nincs rájuk szükség.

Dacára annak, hogy a kis lökettérfogatú blokkok mellé elektromotort és akkumulátort is építenek, a sorozat tömegét legalább tíz százalékkal szeretné csökkenteni a Mercedes-Benz.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek