Úgy tűnik, hogy nem bízik eléggé az elektromos Megacity elsöprő sikerében a BMW. Eredetileg úgy volt, hogy az innovatív kisautó csakis villanyhajtással lesz elérhető, de a bajor gyártó fontolgatja egy új opció bevezetését.
Opcionálisan a Chevrolet Voltéhoz hasonló hajtáslánccal is rendelhető lesz az autó, vagyis a BMW kis benzinmotorral növelné a Megacity hatótávolságát. A belső égésű blokk a Volthoz hasonlóan csak a lítium-ion akkumulátor lemerülése után lépne működésbe.
Magas rangú vezetőtől, a pénzügyi osztályt vezető Frederick Eichinertótól származik a hír, vagyis nemcsak egyszerű pletykáról van szó. Hála a karbonszálas anyagból készülő karosszériának, a kis benzinmotorral sem válna túl nehézzé az autó és elhelyezésével sem lenne gond. A konnektoros hibrid megoldás azon potenciális ügyfelek számára lehet jó hír, akik 160 kilométernél nagyobb hatótávolságra vágynak, az elektromos változat azoké lesz, akik a benzinmotor helyére is inkább csomagokat pakolnának.
Opcionális benzinmotor az elektromos BMW-ben
Elektromos Toyota iQ Genfben
Teljesen elektromos hajtáslánccal mutatkozik be a nagyközönségnek a Genfi Autószalonon a Toyota iQ. Nem árulta el a Toyota a motor teljesítményét, az viszont kiderült, hogy kompakt méretű, lapos kialakítású, vadonatúj lítium-ion akkumulátort fejlesztettek hozzá.
A telepet a padlólemez alatt helyezték el, így az utastérből és a csomagtartóból sem vesz el helyet. Egy feltöltéssel körülbelül 100-110 kilométert tud megtenni a mini. Jelenleg európai utakon tesztelik a prototípusokat, lízingkonstrukció keretében jövőre kerülhetnek az első autók kiválasztott ügyfelekhez.
Scionként az Egyesült Államokban is megjelenik az elektromos iQ, de a Toyota további régiók meghódításának lehetőségét is vizsgálja.
Hét üléssel érkezik Európába az egyterű Prius
Nemcsak új néven, hanem műszaki újításokkal is felvértezve érkezik Európába a Toyota Prius egyterű változata.
Év elején, a Detroiti Autószalonon Prius-V néven mutatkozott be a Toyota népszerű hibridjének egyterű változata. Már korábban kiderült, hogy Európában Prius + néven forgalmazzák a modellt, most újabb információkra derült fény.
Ezek szerint az itteni kivitel nem öt-, hanem hétüléses, ráadásul nem nikkel-metál, hanem lítium-ion akkumulátorral. Utóbbiakat az autó elejébe is el tudják helyezni, ezért hátul keletkezett annyi hely, hogy elférjen a plusz két ülés.
Amerikában azonnali igény mutatkozott az egyterű Priusra, de a felmérések szerint ott nem preferált a hétüléses kialakítás, ezért más az amerikai piac számára fejlesztett modell.
Elkészült az elektromos 1-es BMW
Tavaly, a Detroiti Autószalonon mutatta be tanulmányként az 1-es sorozat elektromos változatát a BMW. Genfben már az ActiveE szériaváltozata áll a nagyközönség elé, mely gyakorlatilag semmit nem változott a koncepcióhoz képest.
Ugyan sorozatgyártású autóról van szó, ám elsősorban csak tesztcélokat szolgál, ezer darab készül belőle. Gondosan válogatott amerikai, európai és kínai ügyfelek juthatnak hozzá, valószínűleg a vállalati szektorból. A tapasztalatokat a jövő elektromos autóihoz használják fel a bajorok.
170 lóerő az elektromos motor csúcsteljesítménye, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Százas tempóra valamivel több mint kilenc másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége elektronikusan korlátozott 145 km/óra. Összesen három lítium-ion akkumulátor táplálja a motort, amely a felesleges mozgási energiát is visszatáplálja az akkumulátorokba. Ezzel a megoldással húsz százalékkal növelhető a hatótávolság.
Ugyanakkora az utastér, mint a hagyományos 1-esekben, a csomagtartó kapacitása ugyanakkor 200 literre csökkent az akkumulátorok elhelyezése miatt. Az autó újratöltése egy egész éjszakát vesz igénybe hagyományos fali konnektor használatával.
Városi Volkswagen háromliteres fogyasztással
Ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Volkswagen Up! szériaváltozata, melyet akár még Lupo névre is keresztelhetnek. Blue E-motion jelöléssel dízel-hibrid is készül a miniből, átlagfogyasztása 2,97 liter lesz a német márka számításai szerint.
Ugyanazt a hajtásláncot építik az autóba, mint a katari XL1 tanulmányba: 48 lóerős, kéthengeres dízelmotort párosítanak lítium-ion akkumulátorral táplált, 27 lóerős villanymotorral. Arról nincs hír, hogy a dízel-hibrid változat értékesítése mikor startolhat.
Utolsó kommentek