Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bérautóvá butította okos elektromos autóját az EDAG

Két évvel ezelőtt mutatta be Genfben az ígéretes Light Car tanulmányt az EDAG. Az elektromos autó különlegessége volt, hogy fényekkel kommunikált a közlekedés többi résztvevőjével, a gyártó abban bízott, hogy 2010-ben már a szériaváltozatot állíthatja ki.

Ebből nem lett semmi, a 2011-es kiállításra ugyanakkor visszatér az autó, de már teljesen más koncepcióval. Light Car Sharing névre keresztelték át, az új modell már csak egy emisszió nélküli bérautó.

Továbbra is nagyon fényes, a hátsó kijelzője is megmaradt, de közlekedési információk helyett már reklámokat jelenít meg.

Innovatív GPS-rendszerrel szerelték fel, amely másodperces pontossággal követi a járműveket, lehetővé téve az autómegosztás pontos koordinálását.

Két oldalajtóval szerelték fel a koncepciót, amelynek utasterében akár hat utas is helyet foglalhat. Modulárisan épül fel az egyterű, bármelyik elem (a karosszéria-panelek is) gyorsan és könnyedén cserélhető, ami egy gyorsan kopó és gyakran karcolódó bérautó esetében hasznos tulajdonságnak tűnik.

Lítium-ion akkumulátor táplálja a hátulra épített, ismeretlen teljesítményű villanymotort, a hatótávolság 100 kilométer, a végsebesség 100 km/óra.

0 Tovább

Friss adatok a Volvo konnektoros dízel-hibridjéről

Már korábban kiszivárogtatta a Volvo, hogy a Genfi Autószalonon bemutatja a V60 konnektoros dízel-hibrid változatát, a világ első hasonló hajtásláncú autóját. Most friss adatokat és hivatalos képeket hoztak nyilvánosságra az újdonságról, amelynek 1,9 literes ígért átlagfogyasztása még mindig kicsit optimistának tűnik.
A hálózatról is tölthető hibrid első kerekeit öthengeres, 2,4 literes D5 dízelmotor hajtja, 215 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es csúcsnyomatékkal. A hátsó tengelyen 70 lóerős elektromotor dolgozik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autó hatfokozatú automata sebességváltóval készült.
A vezető gombnyomásra eldöntheti, hogyan kívánja használni az autót. "Pure" üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. "Hybrid" állásban 49 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátású hibriddé alakul az autó, átlagfogyasztása 1,9 liter. "Power" mód esetén mindkét motor együtt dolgozik 295 lóerős teljesítménnyel, 6,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra a hibridet.
A Volvo V60 valamennyi biztonsági rendszere a hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. A szinte már sorozatgyártásra kész autó 2012-ben jelenik meg a piacon, a Volvo Cars és a svéd energiaszolgáltató, a Vattenfall szoros együttműködésének eredményeként született meg.

0 Tovább

Villanyhajtás a Rolls-Royce Phantomban

Kísérleti járművet mutat be a Rolls-Royce a Genfi Autószalonon, a Phantomot elektromos hajtáslánccal szerelték fel. 102EX néven áll a nagyközönség elé a prototípus, amellyel tapasztalatszerzés a cél: a gyűjtött adatokat a jövő elektromos autóihoz használja fel a luxusmárka.

A 102EX az ultraluxus kategória első elektromos autója, adatokat egyelőre nem közöltek róla. Biztos, hogy a majdnem háromtonnás Phantom mozgatásához nagyteljesítményű villanymotorra és akkumulátorra van szükség, persze csak akkor, ha a Rolls-Royce-nál a benzinesekhez mérhető menetteljesítmények elérése a cél.
Évekre van még a sorozatgyártás, a Rolls-Royce mindenesetre szeretné megmutatni a potenciális vásárlóknak, hogy mire számíthatnak az elektromos hajtással kapcsolatban. Genf után világkörüli turné indul, európai, közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai ügyfelek próbálhatják ki az elektromos limuzint. A visszajelzések kiértékelése után döntenek a további lépésekről.

0 Tovább

Elektromos roadstert visz Genfbe a Smart

A Genfi Autószalon előtt leleplezte új tanulmányautóját a Smart: a Forspeed egy elektromos roadster, amelynek formavilága a 2002-es Crossblade-re emlékeztet. De ez csak a látszat, hiszen jelen formájában azt hivatott bemutatni a koncepció, hogy milyen lesz a Fortwo következő generációjának formavilága.
Óriási forradalomra a látottak alapján nem lehet számítani, lecserélik a lámpákat, átdolgozzák a karosszériát, de a karakter nagyjából változatlan marad, talán kicsit dinamikusabb lesz. Igazán izgalmasnak csak a minimalista utastér tűnik, itt viszont kevés a megvalósíthatónak tűnő elem.
40 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyhez, a hatótávolság 135 kilométer. Hét lóerős tartalék rejlik a kis motorban, az overboost-funkciót gombnyomásra lehet aktiválni, ám a végsebesség így is, úgy is 120 km/óra.

Napelemek rejtőznek a szélvédő aljában, a töltőcsatlakozót a hátsó Smart-logó alatt rejtették el. Az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja.

0 Tovább

Konnektoros hibrid a Land Rovertől

Alternatív prototípust mutat be a Genfi Autószalonon a Land Rover: Range_e névre keresztelték a modellt, amelynek alapjait a Range Rover Sport adja. Csak a legfontosabb adatok szivárogtak ki az autóról, ezek szerint a konnektoros hibridbe háromliteres, V6-os dízel mellé építettek kis elektromotort.

Tisztán elektromos hajtással 32 kilométert képes megtenni a Range_e, ezt követően a dízelmotor lép akcióba, további 1080 kilométeres hatótávolságot biztosítva. 193 km/óra a tanulmány végsebessége, kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 89 gramm, vagyis megegyezik egy Toyota Priuséval.

További adatokat a genfi kiállításon hoz nyilvánosságra a Land Rover.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek