Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Titokzatos elektromos autót villantott a Renault

Valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Renault új villanyautója, melyről hivatalos Facebook-oldalán mutatott előzetest a márka. Egyetlen kép alapján nehéz megmondani, hogy miféle autóról van szó, mindenesetre a francia gyártó csütörtökre egy videó nyilvánosságra hozatalát ígéri.

Biztosnak tűnik, hogy tanulmányautóról van szó, mivel azonban a Renault-Nissan konszern stratégiájában kiemelt szerepük van az elektromos modelleknek, akár egy leendő szériamodell előzeteséről is szó lehet.

0 Tovább

Hibrid Velorex-utód Kínából

Egyszerre több megoldást is kínál a nagyvárosi közlekedés problémáira a Volvót felvásárló kínai Geely új tanulmányautója.

0 Tovább

Elektromos luxusautó-tanulmány Tajvanból

A tajvani Luxgen elektromos luxusautó-tanulmányt mutatott be a Sanghaji Autószalonon. Egyedinek nem nagyon nevezhető, megjelenése itt-ott a Chevrolet Voltot, máshol a Hyundai Sonatát idézi, a Neora azonban ettől függetlenül is divatos: sokat dobnak rajta a LED-es fényszórók, az üveg panorámatető és a dinamikus karaktervonalak.
Elegáns és modern a kabin, igényesnek tűnik a bőrkárpitozás, van head-up display, bár azért erősen tanulmányautós a nagy érintőképernyővel megfejelt összkép. A 245 lóerős villanymotor az első kerekeket hajtja, táplálásáról 48 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik.
Biztatóak az 1600 kilogrammos autó adatai, állítólag 6,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 250 km/óra. Mindezek ellenére egy feltöltéssel 400 kilométer megtételére képes a gyártó közleménye szerint.

0 Tovább

Hibridet faragtak a Suzuki Kizashiból

A Kizashi alapjaira épített hibrid prototípust mutatott be a Suzuki a New York-i Autószalonon. EcoCharge névre keresztelték a tanulmányt, amely egy lehetséges fejlesztési irányt vetít előre, nem a szériamodell közvetlen előhírnökének számít.
Kétliteres, 144 lóerős négyhengeres benzinmotort építettek össze egy húszlóerős, lítium-ion akkumulátorral táplált elektromotorral. Start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerrel, valamint alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal szerelték fel a tanulmányt. A további spórolás jegyében úgy programozták az elektronikát, hogy lassulási fázisokban teljesen elzárja az üzemanyag-befecskendező rendszert.
Ugyan a Suzuki pontos adatokat nem tett közzé, annyit elárult, hogy a hibrid prototípus körülbelül 25 százalékkal takarékosabb a szériamodellnél. Formailag az egyedi felnik, a módosított fényszórók és a LED-es ködlámpák jelentenek újdonságot.

0 Tovább

Bemutatkozott a Lexus új nagy hibridje

Élőben ugyan csak a New York-i Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Lexus új hibridje, a hivatalos fotókat már nyilvánosságra hozták a tanulmányautóról. Az LF-Gh-ból hamarosan a GS utódja születhet meg, formai megoldásai egyszersmind jelzik, hogy a Toyota luxusmárkája hogyan képzeli el a jövőt.
4890 milliméter hosszú, 1870 milliméter széles és 1450 milliméter magas a koncepció, vagyis minden tekintetben nagyobb a GS-nél. Hossza 40, szélessége 50, magassága 20 milliméterrel múlja felül az elődöt, tengelytávja 2850 milliméter.
Az újdonság örökölt néhány megoldást a Lexus szuperautójától, az LFA-tól: a nagy hűtőrács és az egyedi hátsó lámpák kicsit a sportkocsira emlékeztetnek, a fényszórók LED-esek.


 
Úgy gondolja a Lexus, hogy a potenciális ügyfelek régóta vártak egy olyan karakteres tanulmányra, mint amilyen az LF-Gh, a visszajelzések kiértékelése után döntenek majd a GS-utód végleges formatervéről.
Továbbra sem árult el részleteket a hibrid hajtásláncról a Lexus, ezekre a kiállítás megnyitójáig várni kell.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek