Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lexus LF-Gh tanulmányautó

Az április 22-én kezdődő New York-i Autószalonon mutatja be az LF-Gh hibrid tanulmányt a Lexus. Nem kétséges, hogy a koncepció a GS következő generációjának előzetese, a sajtóanyag szerint újraértelmezi a nagy prémium szedánok szegmensét.

Két ízelítő fotót már nyilvánosságra hoztak az autóról, amely látványos, sportos formavilággal készült. Egyelőre csak egy-egy első és hátsó lámpa látható, különösen utóbbi tűnik bátornak - és nagyon tanulmányautósnak. A front részről mutatott részletfotó szélesre szabott hűtőrács-légbeömlőről árulkodik.
Nem hozott nyilvánosságra technikai adatokat a Lexus, a következő napokban azonban várhatóan minden kiderül az LF-Gh-ról.

0 Tovább

Középmotoros szuper Daewoo Szöulban

A Szöuli Autószalon egyik legkülönlegesebb tanulmányautóját a GM koreai leányvállalata, a Daewoo utódja készítette a Chevrolet századik születésnapja alkalmából. A Miray környezetbarát műszaki hátteret és összesen három motor kapott.

Orrába két, egyenként húsz lóerős elektromotor került, melyek az első kerekeket hajtják, az ülések mögé pedig 1,5 literes négyhengeres turbós benzinmotort építettek, amely a hátsó kerekekre juttatja a nyomatékát egy duplakuplungos váltón keresztül.

Az elektromotorok egy 1,6 kWh-s akkumulátorcsomagból nyerik az energiát, és arra is képesek, hogy tisztán elektromosan mozgassák a nyitott tetejű autót, melynek karosszériájához szénszálas elemeket is használtak.

Utasterét a hosszú, vékony középkonzol osztja ketté, különlegessége a Knight Rider ihlette szarvkormány. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, pedig a piac biztosan jól fogadna egy elérhető árú, környezetbarát élményautót.

0 Tovább

Hidrogén hajtja a jövő Hyundai szedánját

Üzemanyagcellás tanulmányautót mutatott be a Hyundai Szöulban. Az alternatív hajtású négyajtós Blue2 fantázianeve a környezetbarát modelleket jelölő Blue Drive-ból és a hidrogén vegyjeléből, a H2-ből született, feladata, hogy minél hamarabb elfogadtassa a vásárlókkal a hibrid és a teljesen elektromos rendszereknél is szokatlanabb hajtási módot, és megmutassa, hol tart ma a Hyundai.

122 lóerős motorja beéri 2,8 liter folyékony hidrogénnel száz kilométerenként. Formaterve éppen annyira futurisztikus, hogy kifejezze a koncepció jövőbemutató jellegét, de érzékeltesse, hogy néhány éven belül akár piacra is kerülhetne az autó. Néhány formai elem a Peugeot 508-ról lehet ismerős, de az első ajtó alsó peremétől az ablakig futó díszbetét önálló karaktert ad a Blue2-nak.

Tükreit kamerák helyettesítik, ajtajai automatikusan nyílnak. Valóságtól elrugaszkodott utasterébe egy Motion Sensor Moustick nevű konzollal vezérelhető modern szórakoztató elektronikai rendszer került.

0 Tovább

Naimo nyomában

A Kia Naimo néven egy új elektromos tanulmánnyal jelentkezett a Szöuli Autószalonon.

A tanulmány neve nem a jól ismert rajzfilmből ered, hanem a koreai Ne-Mo szavakból, ami kocka alakút jelent. Van valami az elnevezésben, de azért elsőre nem a kocka-Lada ugrik be az autó karakteres formájáról.


A Naimo nélkülözi a B-oszlopot, hátsó ajtaja az Opel Meriváéhoz hasonlóan hátrafelé nyílik. Ahogy az egy modern koncepcióautótól szokásos, LED-es lámpákat, és hatalmas (20 colos) felniket tettek mind a négy sarkára.


Belül tölgyfa burkolattal látták el a padlót és az ajtópaneleket, de a koreai Han-ji papírból is használtak burkolóanyagnak. Az aszimmetrikus tetőablakot állítólag a koreai agyagművesség inspirálta.


A Naimo mozgatásáról egy állandó mágneses szinkron villanymotor gondoskodik, melynek legnagyobb teljesítménye 80 kW (109 lóerő), legnagyobb nyomatéka pedig 280 Nm. A motor a csomagtartó alá helyezett akkumulátorokból nyeri az energiát. A Naimo végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága a gyár szerint akár a 200 kilométert is elérheti.
Gyorstöltővel az akkumulátor 25 perc alatt 80 százalékosra tölthető fel.

0 Tovább

Húsz perc alatt feltölthető a villany-iQ

Prototípusként mutatkozott be Genfben a Toyota iQ elektromos változata, melynek legfontosabb újdonsága az utastér padlója alá épített, lapos akkumulátor.

A 11 kWh-ás, 270V-os akku értékes helyet egyáltalán nem vesz el az egyébként sem hangárnyi utastérből. Csak így lehetett környezetbaráttá alakítani a városi közlekedésre született minit, melynek csomagtartójába még egy aktatáskát sem egyszerű begyömöszölni.


Az autócska orrába egy állandó mágneses 64 lóerős szinkron elektromotor került. Városi autózáshoz éppen megfelelő a tizennégy másodperces gyorsulás, a 125,5 km/órás végsebesség és a 105 kilométeres hatótáv.


A mindennapi használhatóság szempontjából hasznos fejlesztés, hogy a 100 és 200V-os hálózatra is csatlakoztatható kisautó akkuja egyenáramú gyorstöltővel negyed óra alatt nyolcvan százalékban feltölthető.

A Toyota még idén Japánban, Amerikában és Európában is megkezdi a tiszta üzemű iQ EV tesztelését, hogy elég tapasztalatot szerezzenek a sorozatgyártáshoz.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek