Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatkozott a konnektorról tölthető Rolls-Royce

A Genfi Autószalonon leleplezett 102EX (Experimental Electric) nevű tanulmánnyal a Rolls-Royce bevallottan nem csupán az új elektromos hajtásláncát, hanem a potenciális vásárlóit is tesztelni szeretné: arra kíváncsiak, hogy mit szólnak a világ leggazdagabb emberei a motorhang nélküli suhanáshoz és a kisebb hatótávolsághoz.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a patinás angol márka egy elektromos tanulmánnyal készül Genfre, ám akkor még nem közöltek pontos műszaki adatokat a hajtásláncról. A koncepcióautó gyakorlatilag egy Phantom, ugyanazt a padlólemezt és alumínium karosszériát használták, ám a hatalmas V12-es benzinmotor helyett két, egyenként 194,5 lóerős elektromotort építettek az autóba jó néhány lítium-magnéziumoxid akkumulátor társaságában.

Az elektromos Phantom 389 lóerős összteljesítménye ugyan jóval elmarad a benzineshez képest, ám a 102EX 800 newtonméteres nyomatéka már meghaladja a benzines 750 newtonméterét, ami egy ekkora autó esetében nem elhanyagolható szempont. A Rolls-Royce mérései szerint a tanulmánynak 8 másodpercre van szüksége a 100 kilométer/órás tempó eléréséhez (szemben a V12-es 5,7 másodpercével), míg a végsebességet 160 km/órában limitálták, így biztosan nem ez a Rolls lesz az autópályák belső sávjainak a királya, cserébe viszont 200 kilométer körüli hatótávolságot ígér a gyár. Az elektromos Phantom „mindössze” a hajtásláncában tér el a benzinesétől, ami a kidolgozást és a rendelhető extrákat illeti, minden a régi, azaz a világ legfényűzőbb utasterét találni a 102EX-ben.

0 Tovább

Bérautóvá butította okos elektromos autóját az EDAG

Két évvel ezelőtt mutatta be Genfben az ígéretes Light Car tanulmányt az EDAG. Az elektromos autó különlegessége volt, hogy fényekkel kommunikált a közlekedés többi résztvevőjével, a gyártó abban bízott, hogy 2010-ben már a szériaváltozatot állíthatja ki.

Ebből nem lett semmi, a 2011-es kiállításra ugyanakkor visszatér az autó, de már teljesen más koncepcióval. Light Car Sharing névre keresztelték át, az új modell már csak egy emisszió nélküli bérautó.

Továbbra is nagyon fényes, a hátsó kijelzője is megmaradt, de közlekedési információk helyett már reklámokat jelenít meg.

Innovatív GPS-rendszerrel szerelték fel, amely másodperces pontossággal követi a járműveket, lehetővé téve az autómegosztás pontos koordinálását.

Két oldalajtóval szerelték fel a koncepciót, amelynek utasterében akár hat utas is helyet foglalhat. Modulárisan épül fel az egyterű, bármelyik elem (a karosszéria-panelek is) gyorsan és könnyedén cserélhető, ami egy gyorsan kopó és gyakran karcolódó bérautó esetében hasznos tulajdonságnak tűnik.

Lítium-ion akkumulátor táplálja a hátulra épített, ismeretlen teljesítményű villanymotort, a hatótávolság 100 kilométer, a végsebesség 100 km/óra.

0 Tovább

Friss adatok a Volvo konnektoros dízel-hibridjéről

Már korábban kiszivárogtatta a Volvo, hogy a Genfi Autószalonon bemutatja a V60 konnektoros dízel-hibrid változatát, a világ első hasonló hajtásláncú autóját. Most friss adatokat és hivatalos képeket hoztak nyilvánosságra az újdonságról, amelynek 1,9 literes ígért átlagfogyasztása még mindig kicsit optimistának tűnik.
A hálózatról is tölthető hibrid első kerekeit öthengeres, 2,4 literes D5 dízelmotor hajtja, 215 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es csúcsnyomatékkal. A hátsó tengelyen 70 lóerős elektromotor dolgozik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autó hatfokozatú automata sebességváltóval készült.
A vezető gombnyomásra eldöntheti, hogyan kívánja használni az autót. "Pure" üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. "Hybrid" állásban 49 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátású hibriddé alakul az autó, átlagfogyasztása 1,9 liter. "Power" mód esetén mindkét motor együtt dolgozik 295 lóerős teljesítménnyel, 6,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra a hibridet.
A Volvo V60 valamennyi biztonsági rendszere a hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. A szinte már sorozatgyártásra kész autó 2012-ben jelenik meg a piacon, a Volvo Cars és a svéd energiaszolgáltató, a Vattenfall szoros együttműködésének eredményeként született meg.

0 Tovább

Villanyhajtás a Rolls-Royce Phantomban

Kísérleti járművet mutat be a Rolls-Royce a Genfi Autószalonon, a Phantomot elektromos hajtáslánccal szerelték fel. 102EX néven áll a nagyközönség elé a prototípus, amellyel tapasztalatszerzés a cél: a gyűjtött adatokat a jövő elektromos autóihoz használja fel a luxusmárka.

A 102EX az ultraluxus kategória első elektromos autója, adatokat egyelőre nem közöltek róla. Biztos, hogy a majdnem háromtonnás Phantom mozgatásához nagyteljesítményű villanymotorra és akkumulátorra van szükség, persze csak akkor, ha a Rolls-Royce-nál a benzinesekhez mérhető menetteljesítmények elérése a cél.
Évekre van még a sorozatgyártás, a Rolls-Royce mindenesetre szeretné megmutatni a potenciális vásárlóknak, hogy mire számíthatnak az elektromos hajtással kapcsolatban. Genf után világkörüli turné indul, európai, közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai ügyfelek próbálhatják ki az elektromos limuzint. A visszajelzések kiértékelése után döntenek a további lépésekről.

0 Tovább

Elektromos roadstert visz Genfbe a Smart

A Genfi Autószalon előtt leleplezte új tanulmányautóját a Smart: a Forspeed egy elektromos roadster, amelynek formavilága a 2002-es Crossblade-re emlékeztet. De ez csak a látszat, hiszen jelen formájában azt hivatott bemutatni a koncepció, hogy milyen lesz a Fortwo következő generációjának formavilága.
Óriási forradalomra a látottak alapján nem lehet számítani, lecserélik a lámpákat, átdolgozzák a karosszériát, de a karakter nagyjából változatlan marad, talán kicsit dinamikusabb lesz. Igazán izgalmasnak csak a minimalista utastér tűnik, itt viszont kevés a megvalósíthatónak tűnő elem.
40 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyhez, a hatótávolság 135 kilométer. Hét lóerős tartalék rejlik a kis motorban, az overboost-funkciót gombnyomásra lehet aktiválni, ám a végsebesség így is, úgy is 120 km/óra.

Napelemek rejtőznek a szélvédő aljában, a töltőcsatlakozót a hátsó Smart-logó alatt rejtették el. Az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek