A Land Rover elkészítette az ősi Defender elektromos változatát. Ez nemcsak a nulla helyi károsanyag-kibocsátás miatt jó, hanem azért is, mert kevésbé zavarja az állatokat, és a vadászok közelebb merészkedhetnek vele az állatokhoz.

A Defender Safari EV Concept a brit autógyártó és a dél-afrikai Land Rover-specialista Barker Performance Products közös fejlesztésének az eredménye. A terepjárót egy léghűtésű, 59 kW-os (80 lóerős) villanymotor hajtja 330 Nm-es nyomatékkal.

A 27 kilowattórás, 300 V-os akkumulátor állítólag 100 kilométeres hatótávolságot, vagy terepen nyolc órás üzemidőt tesz lehetővé, a Defender végsebessége mindössze 60 km/óra. Azért helyezték el az elektromos berendezéseket a motorháztető alatt, hogy ne rontsák le a Defender legendásan jó terepezési képességét. Természetesen ez a változat is négykerék-meghajtású, és differenciálzára is van.

Egy májusi turisztikai vásáron lesz az autó premierje a Durban városában. Dél-Afrikában.