Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Húsz perc alatt feltölthető a villany-iQ

Prototípusként mutatkozott be Genfben a Toyota iQ elektromos változata, melynek legfontosabb újdonsága az utastér padlója alá épített, lapos akkumulátor.

A 11 kWh-ás, 270V-os akku értékes helyet egyáltalán nem vesz el az egyébként sem hangárnyi utastérből. Csak így lehetett környezetbaráttá alakítani a városi közlekedésre született minit, melynek csomagtartójába még egy aktatáskát sem egyszerű begyömöszölni.


Az autócska orrába egy állandó mágneses 64 lóerős szinkron elektromotor került. Városi autózáshoz éppen megfelelő a tizennégy másodperces gyorsulás, a 125,5 km/órás végsebesség és a 105 kilométeres hatótáv.


A mindennapi használhatóság szempontjából hasznos fejlesztés, hogy a 100 és 200V-os hálózatra is csatlakoztatható kisautó akkuja egyenáramú gyorstöltővel negyed óra alatt nyolcvan százalékban feltölthető.

A Toyota még idén Japánban, Amerikában és Európában is megkezdi a tiszta üzemű iQ EV tesztelését, hogy elég tapasztalatot szerezzenek a sorozatgyártáshoz.

0 Tovább

Kérdéses a hibrid Seat-SUV jövője

Kompakt szabadidő-tanulmányt mutatott be a Seat a Genfi Autószalonon, az IBX azonban egyelőre nem több puszta víziónál.


szólj hozzá: Seat IBX Concept

Még nem döntötte el a Volkswagen-konszern, hogy érdemes-e egy újabb kompakt SUV-t piacra dobni a Volkswagen Tiguan és a készülő Audi Q3 mellett, bár egy Seat-logós modell kedvezőbb árával akár népszerű is lehet a vásárlók körében.
Az IBX a 2006-ban bemutatott Tribu továbbfejlesztése, emellett jó támpontot szolgáltathat arról, hogy milyen stílusban tervezi a Seat az Ibiza frissítését, esetleg következő generációját. 4,26 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,62 méter magas a tanulmány, a sajtóanyag szerint a szabadidő-autók és klasszikus sportkupék előnyeit ötvözi.
Háromajtós kialakítással készült az IBX, ha valaha lesz belőle szériamodell, biztosan hagyományos ötajtós kialakítással kerül piacra. LED-esek a fényszórók és hátsó lámpák is, a dinamikus karosszéria a fiatalok körében lehet népszerű.
Konnektoros hibrid hajtásláncot kapott a tanulmány, erről szinte semmit nem árult el a Seat. Csak annyi világos, hogy tisztán elektromos hajtással 45 kilométer az IBX hatótávolsága, a "személyes szabadság" mégis mindig biztosított, mert az akkumulátor lemerülése után a belső égésű motor lép akcióba.

0 Tovább

Hét üléssel jön a Prius-busz

A Toyota családi hibridje, a Prius+ kettővel több ülést kapott amerikai változatánál, a Prius V-nél.

Az üléselrendezés változásának az oka, hogy az európai Prius+-ba nem nikkel-metálhidrid, hanem kisebb és könnyebb lítium-ion akkumulátorokat szereltek. Ez az első nem konnektoros hibrid Toyota, amelyik megkapta ezeket a korszerű akkumulátorokat.


A Prius+ megtartotta a Prius jellegzetes, háromszög alakú profilját, és a légellenállása sem lett sokkal rosszabb, 0,25 helyett 0,29.


Megörökölte a Prius+ a Hybrid Synergy Drive hajtást a normál Priustól, egyébként teljesen a nulláról kezdték a tervezését. A hajtásmódok között a már ismert Power, EV (tisztán elektromos), és Eco közül lehet választani.


Utasterében három üléssor található, a középsőben három, az elsőben és a hátsóban két-két különálló ülés található. Ikertestvérében, az amerikai piacra szánt Prius V-ben csak öt ülés található, ott a hátsó pad 60/40 arányban osztható.


A Prius+ 2012 első felében lesz megvásárolható Európában, a jövő év második felében pedig a konnektoros normál Prius is kapható lesz.

0 Tovább

Kétmillió forinttól indul a kétüléses Renault-villanyautó

A Genfi Autószalonra is elvitte a Párizsban már kiállított Twizy elektromos autót a Renault. Svájcban kiderült az 1+1 személyes városi golfkocsi ára, adókkal együtt körülbelül kétmillió forintba kerül Európában. Egyes országokban, ahol kedvezmény jár a villanyautókra, ennél is alacsonyabb lehet a számla végösszege.

Nem ez az egyetlen költség az autóval kapcsolatban: mivel az akkumulátor és előállítása drága, havi bérleti díjat kell fizetni a lítium-ion egységért, amely körülbelül 12 ezer forintnak felel meg. A díj évi 7500 kilométer megtételét tartalmazza, a Renault számításai szerint átlagos felhasználók számára ennyi éppen elegendő. A 2,4 méter hosszú Twizy egy feltöltéssel 115 kilométert képes megtenni.

0 Tovább

Részletek a Giugiaro-féle genfi Volkswagenekről

Kattintson a képre a galériához!

Már korábban kiszivárogtatta a Volkswagen, hogy a Genfi Autószalonon két darab, az Italdesign Giugiaro által készített kisautót mutat be. A Go! egy kis egyterű, míg a Tex egy sportosabb, kupés modell. Mindkettő rövidebb négy méternél, a Volkswagen jövőjében akár fel is bukkanhatnak valamikor.
A Go! tíz milliméterrel marad négy méter alatt, 2700 milliméteres tengelytávja megegyezik a Passatéval. Hajtáslánca elektromos, egy feltöltéssel 240 kilométert képes megtenni. Akkumulátorát az első és hátsó ülések közé építették, így jónak mondható, 59:41 arányú súlyeloszlást sikerült elérni az első tengely javára. Sem a motor, sem az akkumulátor teljesítményét nem árulta el a Volkswagen.
Konnektoros hibrid a sportosabb Tex, 1,4 literes turbómotort építettek össze 116 lóerős elektromotorral. Kizárólag elektromos hajtással 35 kilométer az autó hatótávolsága, kettős üzemben a csúcsnyomaték 400 Nm. Hétfokozatú Direct Shift váltót kapott a Tex, százra hat másodperc alatt gyorsul, végsebessége 220 km/óra.
Mindkét tanulmány a Volkswagen MQB padlólemezére épült, ez jelenleg még fejlesztés alatt áll. Az első járművek 2012-ben jelennek meg ezekkel az alapokkal, több alternatív modell elkészítését is tervezik a platform használatával.

0 Tovább
«
1234

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek