Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elektromos roadstert visz Genfbe a Smart

A Genfi Autószalon előtt leleplezte új tanulmányautóját a Smart: a Forspeed egy elektromos roadster, amelynek formavilága a 2002-es Crossblade-re emlékeztet. De ez csak a látszat, hiszen jelen formájában azt hivatott bemutatni a koncepció, hogy milyen lesz a Fortwo következő generációjának formavilága.
Óriási forradalomra a látottak alapján nem lehet számítani, lecserélik a lámpákat, átdolgozzák a karosszériát, de a karakter nagyjából változatlan marad, talán kicsit dinamikusabb lesz. Igazán izgalmasnak csak a minimalista utastér tűnik, itt viszont kevés a megvalósíthatónak tűnő elem.
40 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyhez, a hatótávolság 135 kilométer. Hét lóerős tartalék rejlik a kis motorban, az overboost-funkciót gombnyomásra lehet aktiválni, ám a végsebesség így is, úgy is 120 km/óra.

Napelemek rejtőznek a szélvédő aljában, a töltőcsatlakozót a hátsó Smart-logó alatt rejtették el. Az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja.

0 Tovább

Konnektoros hibrid a Land Rovertől

Alternatív prototípust mutat be a Genfi Autószalonon a Land Rover: Range_e névre keresztelték a modellt, amelynek alapjait a Range Rover Sport adja. Csak a legfontosabb adatok szivárogtak ki az autóról, ezek szerint a konnektoros hibridbe háromliteres, V6-os dízel mellé építettek kis elektromotort.

Tisztán elektromos hajtással 32 kilométert képes megtenni a Range_e, ezt követően a dízelmotor lép akcióba, további 1080 kilométeres hatótávolságot biztosítva. 193 km/óra a tanulmány végsebessége, kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 89 gramm, vagyis megegyezik egy Toyota Priuséval.

További adatokat a genfi kiállításon hoz nyilvánosságra a Land Rover.

0 Tovább

Elektromos Toyota iQ Genfben

Teljesen elektromos hajtáslánccal mutatkozik be a nagyközönségnek a Genfi Autószalonon a Toyota iQ. Nem árulta el a Toyota a motor teljesítményét, az viszont kiderült, hogy kompakt méretű, lapos kialakítású, vadonatúj lítium-ion akkumulátort fejlesztettek hozzá.

A telepet a padlólemez alatt helyezték el, így az utastérből és a csomagtartóból sem vesz el helyet. Egy feltöltéssel körülbelül 100-110 kilométert tud megtenni a mini. Jelenleg európai utakon tesztelik a prototípusokat, lízingkonstrukció keretében jövőre kerülhetnek az első autók kiválasztott ügyfelekhez.
Scionként az Egyesült Államokban is megjelenik az elektromos iQ, de a Toyota további régiók meghódításának lehetőségét is vizsgálja.

0 Tovább

Hét üléssel érkezik Európába az egyterű Prius

Nemcsak új néven, hanem műszaki újításokkal is felvértezve érkezik Európába a Toyota Prius egyterű változata.

Év elején, a Detroiti Autószalonon Prius-V néven mutatkozott be a Toyota népszerű hibridjének egyterű változata. Már korábban kiderült, hogy Európában Prius + néven forgalmazzák a modellt, most újabb információkra derült fény.

Ezek szerint az itteni kivitel nem öt-, hanem hétüléses, ráadásul nem nikkel-metál, hanem lítium-ion akkumulátorral. Utóbbiakat az autó elejébe is el tudják helyezni, ezért hátul keletkezett annyi hely, hogy elférjen a plusz két ülés.

Amerikában azonnali igény mutatkozott az egyterű Priusra,  de a felmérések szerint ott nem preferált a hétüléses kialakítás, ezért más az amerikai piac számára fejlesztett modell.

0 Tovább

Elkészült az elektromos 1-es BMW

Tavaly, a Detroiti Autószalonon mutatta be tanulmányként az 1-es sorozat elektromos változatát a BMW. Genfben már az ActiveE szériaváltozata áll a nagyközönség elé, mely gyakorlatilag semmit nem változott a koncepcióhoz képest.

Ugyan sorozatgyártású autóról van szó, ám elsősorban csak tesztcélokat szolgál, ezer darab készül belőle. Gondosan válogatott amerikai, európai és kínai ügyfelek juthatnak hozzá, valószínűleg a vállalati szektorból. A tapasztalatokat a jövő elektromos autóihoz használják fel a bajorok.
170 lóerő az elektromos motor csúcsteljesítménye, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Százas tempóra valamivel több mint kilenc másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége elektronikusan korlátozott 145 km/óra. Összesen három lítium-ion akkumulátor táplálja a motort, amely a felesleges mozgási energiát is visszatáplálja az akkumulátorokba. Ezzel a megoldással húsz százalékkal növelhető a hatótávolság.
Ugyanakkora az utastér, mint a hagyományos 1-esekben, a csomagtartó kapacitása ugyanakkor 200 literre csökkent az akkumulátorok elhelyezése miatt. Az autó újratöltése egy egész éjszakát vesz igénybe hagyományos fali konnektor használatával.

1 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek