Miközben a bajorok a jövő zöld BMW-it fejlesztik, az AC Schnitzer tuningcég elkészítette a jelenlegi kínálat legjobb zöld sportkocsiját. Annyit eszik, mint egy hibrid, de hét másodperc alatt gyorsul százra.

A Genfi Autószalon megannyi újdonsága között szerényen meglapult egy különlegesség. A német AC Schnitzer tuningcég elkészítette a legzöldebb BMW sportkocsit. A Tesla Roadster után talán ez a leginkább környezetbarát sportkocsi, ennek azonban sokkal nagyobb a hatótávolsága.

A BMW tuningolással foglalkozó cég igazából nem tett semmi különöset, csak éppen használták az eszüket, a tapasztalatukat, valamint a jól bevált megoldásokhoz folyamodtak.

A Z4 kitűnő sportkocsi alap, amibe a zöld elképzelés részeként dízelmotort szereltek. Erre a célra leginkább a BMW 320 ed modellből ismert, direkt környezetbarátra hangolt motor illik a legjobban, de az AC Schnitzer ezt az erőforrást sem hagyta érintetlenül. Az eredeti 163 lóerőből 190-et varázsoltak, a maximális nyomaték 420 Nm-re ugrott.


A Z4 legnagyobb erénye mégsem a teljesítmény (ennél csak erősebb Z4-esek léteznek a gyári kínálatban), hanem a fogyasztás.

Az autón jelentős tömegcsökkentést hajtottak végre, az összes spojlert, kiegészítőt szénszálas anyagúra cserélték, plusz a mozgatható tető helyet kapott egy fix karbontetőt. Könnyebb a futómű és az új nagy teljesítményű fékek is, csak a felnik darabonként 7,9 kg megtakarítást jelentenek. Összesen 230 kilogrammot sikerült lecsupaszítani az autóból, ami nem csak a fogyasztásra van jó hatással.

Gyakorlatilag versenysportban használt futóművet kapott a Z4, ami egyrészt 30 milliméteres ültetést is jelent, de inkább a kanyarstabilitása lehet kiváló.

A végeredmény magáért beszél: a 190 lóerős Z4 3,8 literes vegyes átlagra képes, miközben a szén-dioxid-kibocsátása 99 gramm/kilométer. Ez azt jelenti, hogy pontosan ugyanannyit fogyaszt, mint egy Toyota Prius, miközben 6,9 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége 235 km/óra.

Egyetlen ok van, amiért az AC Schnitzer 99d-ből nem lehet nagyszériás sportautó: a méregdrága anyagok és tuningalkatrészek miatt állítólag 150 ezer euró az ára. Ennek az összegnek a feléért sem lenne piacképes.