Bemutatta Frendzy névre keresztelt elektromos tanulmányautóját a Renault, a DeZir és Captur formai megolodásainak felhasználásával épített egyterűbűl a Kangoo utódja születhet meg. Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az újdonság, amelyet kishaszonjárműként is el tud képzelni a francia gyártó: kettő az egyben koncepcióról van szó.
Asszimetrikus kialakítású a Frendzy, az utasoldal a munkáé: itt csak egy hagyományos és egy tolóajtót alakítottak ki, utóbbiba egy nagyméretű, 37 colos LCD-kijelzőt építettek. Ezen személyes üzeneteket vagy hirdetéseket lehet megjeleníteni. A vezetőoldal a családé, az ellentétes irányba nyíló ajtókról nem hiányoznak az ablakok, B oszlop egyik oldalon sincs. A kétszemélyes hátsó ülést a padlóból kell kihajtogatni, a jobb egyet a padlóba és a műszerfalba lehet elrejteni kihasználatlanság esetén.
Az utastér kialakítása űrhajós jellegű, sorozatgyártására nincs sok esély. Bőven használtak hozzá fát és fémet, prémiumjellegű hatást keltve, a csomagtartóba lehajtott ülésekkel 2250 liternyi cucc fér be. A rakomány ötletes, a csomagok formáját felvevő textiltetővel és mágneses rögzítésekkel fixálható, a hangulatvilágítás az aktuális felhasználási mód szerint változtatható.
4091 milliméter hosszú, 1972 milliméter széles és 1743 milliméter magas a tanulmány, meghajtásáról egy mindössze 60 lóerős elektromotor gondoskodik 226 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az energiát lítium-ion akkumulátor biztosítja, az autóval elérhető csúcssebesség 130 km/óra.
Futurisztikus formában születhet újjá a Renault Kangoo
Hibrid Velorex-utód Kínából
Egyszerre több megoldást is kínál a nagyvárosi közlekedés problémáira a Volvót felvásárló kínai Geely új tanulmányautója.
Elektromos luxusautó-tanulmány Tajvanból
A tajvani Luxgen elektromos luxusautó-tanulmányt mutatott be a Sanghaji Autószalonon. Egyedinek nem nagyon nevezhető, megjelenése itt-ott a Chevrolet Voltot, máshol a Hyundai Sonatát idézi, a Neora azonban ettől függetlenül is divatos: sokat dobnak rajta a LED-es fényszórók, az üveg panorámatető és a dinamikus karaktervonalak.
Elegáns és modern a kabin, igényesnek tűnik a bőrkárpitozás, van head-up display, bár azért erősen tanulmányautós a nagy érintőképernyővel megfejelt összkép. A 245 lóerős villanymotor az első kerekeket hajtja, táplálásáról 48 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik.
Biztatóak az 1600 kilogrammos autó adatai, állítólag 6,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 250 km/óra. Mindezek ellenére egy feltöltéssel 400 kilométer megtételére képes a gyártó közleménye szerint.
Bemutatkozott a Lexus új nagy hibridje
Élőben ugyan csak a New York-i Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Lexus új hibridje, a hivatalos fotókat már nyilvánosságra hozták a tanulmányautóról. Az LF-Gh-ból hamarosan a GS utódja születhet meg, formai megoldásai egyszersmind jelzik, hogy a Toyota luxusmárkája hogyan képzeli el a jövőt.
4890 milliméter hosszú, 1870 milliméter széles és 1450 milliméter magas a koncepció, vagyis minden tekintetben nagyobb a GS-nél. Hossza 40, szélessége 50, magassága 20 milliméterrel múlja felül az elődöt, tengelytávja 2850 milliméter.
Az újdonság örökölt néhány megoldást a Lexus szuperautójától, az LFA-tól: a nagy hűtőrács és az egyedi hátsó lámpák kicsit a sportkocsira emlékeztetnek, a fényszórók LED-esek.
Úgy gondolja a Lexus, hogy a potenciális ügyfelek régóta vártak egy olyan karakteres tanulmányra, mint amilyen az LF-Gh, a visszajelzések kiértékelése után döntenek majd a GS-utód végleges formatervéről.
Továbbra sem árult el részleteket a hibrid hajtásláncról a Lexus, ezekre a kiállítás megnyitójáig várni kell.
Elkészült az elektromos Audi A3
Egymás után jönnek az Audi elektromos modelljei, legutóbb az A3 e-tronnal készültek el Ingolstadtban. Az elektromos kompakt alapjait a szériamodell adja, az első kerekeket egy 136 lóerős villanymotor hajtja. Legnagyobb nyomatéka 270 Nm, táplálásáról 26,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik.
Körülbelül 145 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel a BMW ActiveE ellenfelének szánt kompakt. Százas tempóra körülbelül 11 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 145 km/óra.
Az utastérben a műszerfalat alakították át, a szélvédő fűthető. Egyelőre nem tudni, hogy mikor kerülhet piacra az elektromos A3, ám az Audi folyamatos készülődését látva a technológia nem állhat túlságosan messze a sorozatgyártástól. Valószínűlrg csak az A3-as következő, 2013-tól kapható nemzedékében jelenik meg először a tisztán villanyos hajtás.
Utolsó kommentek