Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Friss adatok a Volvo konnektoros dízel-hibridjéről

Már korábban kiszivárogtatta a Volvo, hogy a Genfi Autószalonon bemutatja a V60 konnektoros dízel-hibrid változatát, a világ első hasonló hajtásláncú autóját. Most friss adatokat és hivatalos képeket hoztak nyilvánosságra az újdonságról, amelynek 1,9 literes ígért átlagfogyasztása még mindig kicsit optimistának tűnik.
A hálózatról is tölthető hibrid első kerekeit öthengeres, 2,4 literes D5 dízelmotor hajtja, 215 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es csúcsnyomatékkal. A hátsó tengelyen 70 lóerős elektromotor dolgozik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autó hatfokozatú automata sebességváltóval készült.
A vezető gombnyomásra eldöntheti, hogyan kívánja használni az autót. "Pure" üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. "Hybrid" állásban 49 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátású hibriddé alakul az autó, átlagfogyasztása 1,9 liter. "Power" mód esetén mindkét motor együtt dolgozik 295 lóerős teljesítménnyel, 6,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra a hibridet.
A Volvo V60 valamennyi biztonsági rendszere a hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. A szinte már sorozatgyártásra kész autó 2012-ben jelenik meg a piacon, a Volvo Cars és a svéd energiaszolgáltató, a Vattenfall szoros együttműködésének eredményeként született meg.

0 Tovább

Villanyhajtás a Rolls-Royce Phantomban

Kísérleti járművet mutat be a Rolls-Royce a Genfi Autószalonon, a Phantomot elektromos hajtáslánccal szerelték fel. 102EX néven áll a nagyközönség elé a prototípus, amellyel tapasztalatszerzés a cél: a gyűjtött adatokat a jövő elektromos autóihoz használja fel a luxusmárka.

A 102EX az ultraluxus kategória első elektromos autója, adatokat egyelőre nem közöltek róla. Biztos, hogy a majdnem háromtonnás Phantom mozgatásához nagyteljesítményű villanymotorra és akkumulátorra van szükség, persze csak akkor, ha a Rolls-Royce-nál a benzinesekhez mérhető menetteljesítmények elérése a cél.
Évekre van még a sorozatgyártás, a Rolls-Royce mindenesetre szeretné megmutatni a potenciális vásárlóknak, hogy mire számíthatnak az elektromos hajtással kapcsolatban. Genf után világkörüli turné indul, európai, közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai ügyfelek próbálhatják ki az elektromos limuzint. A visszajelzések kiértékelése után döntenek a további lépésekről.

0 Tovább

Elektromos roadstert visz Genfbe a Smart

A Genfi Autószalon előtt leleplezte új tanulmányautóját a Smart: a Forspeed egy elektromos roadster, amelynek formavilága a 2002-es Crossblade-re emlékeztet. De ez csak a látszat, hiszen jelen formájában azt hivatott bemutatni a koncepció, hogy milyen lesz a Fortwo következő generációjának formavilága.
Óriási forradalomra a látottak alapján nem lehet számítani, lecserélik a lámpákat, átdolgozzák a karosszériát, de a karakter nagyjából változatlan marad, talán kicsit dinamikusabb lesz. Igazán izgalmasnak csak a minimalista utastér tűnik, itt viszont kevés a megvalósíthatónak tűnő elem.
40 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyhez, a hatótávolság 135 kilométer. Hét lóerős tartalék rejlik a kis motorban, az overboost-funkciót gombnyomásra lehet aktiválni, ám a végsebesség így is, úgy is 120 km/óra.

Napelemek rejtőznek a szélvédő aljában, a töltőcsatlakozót a hátsó Smart-logó alatt rejtették el. Az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja.

0 Tovább

Konnektoros hibrid a Land Rovertől

Alternatív prototípust mutat be a Genfi Autószalonon a Land Rover: Range_e névre keresztelték a modellt, amelynek alapjait a Range Rover Sport adja. Csak a legfontosabb adatok szivárogtak ki az autóról, ezek szerint a konnektoros hibridbe háromliteres, V6-os dízel mellé építettek kis elektromotort.

Tisztán elektromos hajtással 32 kilométert képes megtenni a Range_e, ezt követően a dízelmotor lép akcióba, további 1080 kilométeres hatótávolságot biztosítva. 193 km/óra a tanulmány végsebessége, kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 89 gramm, vagyis megegyezik egy Toyota Priuséval.

További adatokat a genfi kiállításon hoz nyilvánosságra a Land Rover.

0 Tovább

Genfben debütál a Toyota Yaris hibrid

Genfben tanulmányként mutatja be a Toyota a Yaris hibrid változatát (HSD Concept), a kisautóról megmutatta az első előzetes fotót is. Nemcsak a Yarist állítják ki újdonságként, ott lesz a standon a Detroitban már kiállított Prius-egyterű, melynek neve Prius-V helyett Prius+ lesz Európában.

A hagyományos változatokhoz képest eltérő front résszel készül a hibrid Yaris, a fényszórókba LED-ek kerülnek. Még nem tudni, hogy pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik a hibrid hajtáslánc, valószínűleg az 1,33 literes motorhoz kapcsolták a villanymotorokat. A kisautó fogyasztási adatait sem hozták nyilvánosságra a japánok, de a 4 liter alatt fogyasztásra és 90 g/km alatti szén-dioxid kibocsátásra számíthatunk.

Valenciennes-ben, Franciaországban gyártják majd a benzines-elektromos Yarist is, legnagyobb ellenfele a Honda Jazz hibrid lesz. A Prius+ a sima Priuséval megegyező hajtáslánncal kerül piacra, bár az európai specifikációt hivatalosan még nem véglegesítették.

0 Tovább
123
»

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek