Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A legolcsóbb hibrid - Honda Jazz Hybrid-teszt

Belül nagyobb, mint a külseje alapján hinnénk, de a hibrid hajtása is kellemesebb élményt okozott, mint vártuk volna. A legjobb kisautóból most a zöld verzió is szerethetõ.


Jelenleg a Jazzből kapható a legolcsóbb hibrid modell

0 Tovább

Bezöldült a szürke Golf - Volkswagen Golf 1.2 TSI Bluemotion-teszt

Az 1,2 literes motorja miatt tíz éve még kinevették volna, ma viszont kifejezetten menő a belépő-Golf. A Bluemotion annyival jobb, hogy kevésbé pusztítja a tüzelőanyagot.

Az első zöld modell, amely benzines változatra épül
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Környezetbarát verzió a benzines alapmodellből - miért kellett erre ennyit várni? Manapság sorra jönnek ki a különböző gyártók eco-modelljei, amelyek egytől egyig mind a legkisebb turbódízel verzióra épülnek. Pedig nem mindenki vágyik dízelre, és egy modern benzines motorból is ki lehet hozni jó fogyasztást. A Volkswagen is ezt a taktikát követte.

Az 1.2 literes motor első hallásra kicsi, de meglepetéseket okoz

Korábban az 1,6-os motor volt a Golf alapváltozatában, de azzal több gond is akadt. Nem volt túl vérmes, miközben a fogyasztását nehezen lehetett levinni nyolc liter alá. Aztán a németeknél is beköszöntött a downsizing, és azt az 1,2-es TSI-t is belerakták a Golfba. Maximális teljesítményben ugyanazt tudja, mint az előd 1,6-os, de jobb a nyomatéka, és ezzel együtt az autó könnyebb is. A 105 lóerős motorhoz háromféle váltót lehet választani, az ötfokozatú helyett hatfokozatú manuális és DSG is kérhető.

Kanyarban csak átlagos a Golf, de jóindulatú

Nem kell nagy durranásra gondolni: a Bluemotion is csak egy a most divatos technológiák közül. Ebben is van fékenergia-visszanyerés és start-stop rendszer, de a leginkább hasznos eleme a hosszú áttételezésű hatfokozatú váltó. Egyenként egyik sem egy világmegváltó újdonság, de együtt működik: a Golf 6,3 literes átlagot produkált Budapest belterületén belül.

A legolcsóbb Golf 4,7 millió, a benzines Bluemotion 5,1 millióról indul

A kis motor ellenére kifejezetten kellemesen húz a Golf. Még a végtelenül hosszú hatodikban is érezhetően gyorsul autópályán, pedig 130 kilométer/óránál még háromezret sem mutat a fordulatszámmérő mutatója. Ennek köszönhetően autópályán is beéri hat liter benzinnel, országúton még kevesebbel.

Elsősorban környezetbarát jellege miatt számíthat sikerre

Nem tudnám őszintén azt mondani, hogy a hatos Golf önmagában is nagy vétel. Kicsit túl szürke autó - ez a kijelentés a tesztautóban még inkább igazolódott. Alig van különbség a hatos és az ötös Golf között, de olyan részletet sem tudok felsorolni, amely bármelyikünket izgalomba hozza. Illetve van egy: Gulyás Peti mindig megjegyzi, hogy a Golf bár kategórián belül már az egyik legkisebb, az utastere ennek ellenére az egyik legnagyobb. Igaza van: külső méreteit meghazudtoló térkínálat fogadja az utasokat, és még normális méretű utastér is marad.

Nincs benne semmi korszakalkotó újdonság, mégis kiválóan teljesít: 6,3 literes átlagfogyasztást mértünk

Ez is a Golf mellett szólhat, ám a mostanában kijövő német konkurensek ellen ez már kevés lesz. Az új Astra sportosabb elődjénél, az új Focus pedig elsősorban minőség tekintetében lépett előre. Ehhez képest a Golfban utazni unalmas. Számomra jellegtelen a műszerfala, középkonzolja – németesen precíz rendben vannak egymás mellett a kapcsolók, de semmi érzéki hatás. A vezetése is hasonló gondolatokat keltett bennem: bár semmi sem kifogásolható, nincs egy tulajdonsága sem, amiér kiemelném. A motor néha kissé lassan reagál, a váltó mozgása kicsit darabos, és a kanyarstabilitása is átlagos. Összességében mégis egy kellemesen használható kompakt, amely hosszú fokozatkiosztása miatt autópályán is feltűnően csendes marad. Nyugalmat áraszt, de minimális izgalom kiváltására sem képes. De nem emiatt vérezhet el a csatában.

Belül túl szürke, nem túl izgalmas jelenség

A Golf sosem lesz az alsó-középkategória legolcsóbb darabja, de azt nem hittem volna, hogy a legolcsóbb is 4,7 millió forintról indul. Ez az 1.2 TSI alapára - ötfokozatú váltóval. A Bluemotion verzió már valamivel több mint 5,1 millió forint, a tesztautó majdnem 5,4 millióba került. Még 45 ezer forintot kellett volna fizetni egy bőr kormánykerékért, amely sokkal jobb benyomást tehetett volna rám, mint a kifejezetten kellemetlen tapintású műanyag.

A 350 literes csomagtartó pont elég

Pozitívumként a nagyon hasznos multicsomagot lehet a feláras extrák között említeni, amely egyszerre tartalmazza a kétoldali klímaberendezést, az mp3-ak lejátszására is alkalmas nyolc hangszórós CD-rádiót, a tempomatot és a multifunkciós kijelzőt. Ezekért cserébe mindössze 78 ezret kérnek, igazán megéri.

Az 1.2 TSI 105 lóerős, jól húz és keveset eszik

Vonzó alternatíva a sportcsomag, amely az első sportülések mellett a bőrborítású kormányt, váltókart és kézifékkart is tartalmazza 79 ezer forintért. Télen kifejezetten hasznát vettük volna az ülésfűtésnek, ezt azonban nem magában érdemel megrendelni, hanem a Relax csomagban. Ebben 137 ezer forintért benne van még a fényszórómosó, az esőérzékelős ablaktörlő, a fűtött ablakmosó fúvókák ,az automatikusan bekapcsoló fényszóró hazakísérő funkcióval, és az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör is. Ha minden hasznos dolgot megvesszünk, és még egy 15 colos könnyűfém felnit is választunk, akkor hatmillió forint környékére ugrik fel a Golf ára, de végre semmiben sem lesz hiányunk.

Külső méretei alapján a Golf a kompaktok között kicsinek számít, belül mégis tágas

Vajon megér-e 5-6 millió forintot egy 1,2 literes motorral felszerelt Golf? A kérdés költői: aki Golfra vágyik, az úgyis azt fog venni. Aki így tesz – és a sportos menetteljesítmények nem annyira fontosak számára -, bátran döntsön a benzines Bluemotion mellett. Egészen elfogadhatóan rugalmas, de keveset fogyaszt, ezáltal még a környezetet is kevésbé károsítja. Jó autó, szürke köntösben.

Vida János, fotó: Pályi Zsófia

 

Műszaki adatok

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 1197 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 77 kW (105 LE)/5000. Nyomaték: 1750 Nm/1550-4100. Sebességváltó: hatfokozatú manuális. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4199/1786/1480 mm. Tengelytáv: 2575 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1514 mm. Tömeg: 1159 kg. Hasznos terhelhetőség: 632 kg. Csomagtartó térfogata: 350-1305 l. Üzemanyagtartály térfogata: 55 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 10,5 mp. Végsebesség: 190 km/óra. Gyári átlagfogyasztás: 5,2 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 6,3 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 121 g/km.

2 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek