Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Három konnektoros hibridet tesztel a Volvo

Három konnektoros hibrid vagy más néven "kiterjesztett hatótávolságú elektromos autó" fejlesztését és tesztelését jelentette be a Volvo.


Az első változat a C30 elektromos változatára épül, a 111 lóerős villanymotor mellett egy 60 lóerős, háromhengeres benzinmotor dolgozik generátorként. Elektromos üzemmódban 110 kilométer a hatótávolság, a benzinmotor segítségével 1110 kilométer is megtehető tankolás nélkül.

0 Tovább

KERS-szel spórolnak a jövő Volvói

A Forma-1-es autók kinetikus energiatároló rendszeréhez hasonló, lendkerekes alkatrésszel csökkentené autói fogyasztását a Volvo. A Flywheel KERS (FKERS) fantázianevű rendszer működés elve egyszerű. A gördüléskor semmibe vesző energiát egy hátsó tengelyre szerelt berendezésben tárolja. Lassítás közben lekapcsolhat a motor is, majd a felhalmozott energiát elinduláskor hasznosítaná újra az autó, amikor a motor a legtöbb üzemanyagot fogyasztja.

0 Tovább

Az Északi-sarkon tesztelik az elektromos Volvo C30-ast

Zord időjárási viszonyok mellett, az északi sarkkör közelében teszteli a Volvo teljesen elektromos autóját, a C30 Electricet. A rövid hatótáv mellett egyelőre az tartja vissza a legtöbb vásárlót, hogy nem bíznak a rendszerek állóképességében, erre próbálnak rácáfolni a svédek a Volvo imidzsét erősítő, hazai környezetben végzett kétszáz különböző teszttel. Svédország északi részén mindennapos a mínusz 20˚C-os nappali hőmérséklet, így ez a legjobb helyszín a szélsőséges időjárási viszonyok mellett eltérő teljesítményt nyújtó akkumulátorok tűrőképességének vizsgálatára.

A C30 Electricet három különböző hőmérsékletszabályozó rendszerrel szerelték fel. Egy bioetanollal működtetett klímaberendezés az utastér, egy vízhűtéses rendszer az elektromotor megfelelő hőfokáért felel, de az akkuknak is jut saját hőfokszabályzó. A kisebb energia felvétel segít megnyújtani a hatótávot, rövid utakon akár az akkumulátorokból nyert energia is felhasználható.

A kocsi orrába egy 110 lóerős elektromotor kerül, melyet lítium-ion akkucsomaggal egészítenek ki, feltöltése nyolc órát vesz igénybe. A bennük hordozott energia átlagos körülmények között 150 kilométerre elég, ez mínusz 10˚C alatt 90, mínusz 30˚C alatt 80 kilométerre csökken. A legkisebb Volvo tiszta üzemű kivitele 10,5 másodperces gyorsulása és 130 km/órás végsebessége miatt elsősorban városi és országúti használatra alkalmas.

0 Tovább

Friss adatok a Volvo konnektoros dízel-hibridjéről

Már korábban kiszivárogtatta a Volvo, hogy a Genfi Autószalonon bemutatja a V60 konnektoros dízel-hibrid változatát, a világ első hasonló hajtásláncú autóját. Most friss adatokat és hivatalos képeket hoztak nyilvánosságra az újdonságról, amelynek 1,9 literes ígért átlagfogyasztása még mindig kicsit optimistának tűnik.
A hálózatról is tölthető hibrid első kerekeit öthengeres, 2,4 literes D5 dízelmotor hajtja, 215 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es csúcsnyomatékkal. A hátsó tengelyen 70 lóerős elektromotor dolgozik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autó hatfokozatú automata sebességváltóval készült.
A vezető gombnyomásra eldöntheti, hogyan kívánja használni az autót. "Pure" üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. "Hybrid" állásban 49 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátású hibriddé alakul az autó, átlagfogyasztása 1,9 liter. "Power" mód esetén mindkét motor együtt dolgozik 295 lóerős teljesítménnyel, 6,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra a hibridet.
A Volvo V60 valamennyi biztonsági rendszere a hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. A szinte már sorozatgyártásra kész autó 2012-ben jelenik meg a piacon, a Volvo Cars és a svéd energiaszolgáltató, a Vattenfall szoros együttműködésének eredményeként született meg.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek