A vásárlói igényekhez igazodva a Nissan frissíti a Leaf amerikai változatát. Extrákkal gazdagodik az elektromos autó, alapfelszereléssé válik a 480 voltos DC gyorstöltő csatlakozó, melynek használatával a teljesen lemerült akkumulátor nagyjából fél óra alatt 80 százalékos állapotra tölthető.
Minden modell akkumulátor melegítőt, fűthető üléseket és fűthető kormánykereket kap. Új piacokon, többek között Indianában, Nevadában és Pennsylvaniában is megjelenik a 2012-es modellévű autó, alapára 35 200 dollár (6,7 millió forint) lesz.
Eddig több mint négyezer Leafet szállítottak ki amerikai ügyfeleknek, a tapasztalatokról folyamatosan faggatja a tulajdonosokat a Nissan. Erős bázisra támaszkodhatnak a japánok, a felmérések szerint ugyanis a vevők 75 százaléka kifejezetten Leafet akart vásárolni, egyetlen másik modell sem jöhetett náluk szóba.
Frissítik az amerikai Nissan Leafet
A Nissan és a 4R Energy új villanyautó-töltő rendszert fejlesztett ki
A Nissan és a 4R Energy ma bejelentette, hogy a két társaság olyan töltőrendszert fejlesztett ki elektromos járművekhez, amely a napenergiát elektromos energiává alakító rendszert összeköti a nagy tárolókapacitású lítium-ion akkumulátorokkal. Az új töltőrendszer üzemi próbáját ma kezdték meg a Nissan Yokohamában működő világszintű központi irodájánál.
Az új töltőrendszerben az elektromos energiát napenergia-cellák hozzák létre, és ezt a Nissan LEAF-be beépített egység négyszeresének megfelelő lítium-ion akkumulátorok tárolják. Az irodaépület aljában működő hét töltőállomás (három gyorstöltő és négy normál töltő) összesen annyi energia tárolására alkalmas, amennyi évente közel 1800 Nissan LEAF teljes feltöltésére elegendő.
Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy az üzem közben CO2-t egyáltalán nem kibocsátó elektromos hajtású járművek feltöltése teljes mértékben megújuló energiaforrásról történjen. Ez az egyik lehetséges megoldás arra, hogy olyan ciklust hozzanak létre, amelyben a jármű üzemeltetése során nem keletkezik CO2-kibocsátás.
Azzal, hogy a tároló állomásokon ugyanolyan lítium-ion akkumulátorokat alkalmaznak, mint az elektromos hajtású járművekben, az elektromos autók energiaellátása a napszaktól vagy az időjárástól függetlenül biztosítható, és megvalósítható a megújuló energiaforrások hatékony használata.
Az ennek a nagyobb méretű rendszernek a vizsgálati eredményei alapján a 4R Energy azt tervezi, hogy a kereskedelmi környezetben és közintézményekben történő használatra tervezett, közepes méretű elektromos energiatároló rendszerekkel jelenik meg a piacon.
Visszaszólt a Nissan-reklámra a General Motors
Vicces reklámkampánnyal népszerűsíti elektromos autóját, a Leafet a Nissan: a kisfilmben egy olyan világot mutatnak be, melyben mindent benzinmotor hajt, az ébresztőórától kezdve egészen a laptoptöltőkig. Szerepet kap a reklámban a General Motors "kiterjesztett hatótávolságú elektromos autója", a Chevrolet Volt is, amelynek tulajdonosa a benzinkúton ácsorogva irigykedve nézi, ahogy a tiszta, elektromos hajtású Leaf gazdája csak lekapcsolja az autót a konnektorról és közvetlen károsanyag-kibocsátás nélkül elindul.
Szokatlan lett volna, ha a GM valamilyen formában nem reagál a reklámra, legfrappánsabb talán az lett volna, ha saját reklámfilmet forgat. Ehelyett a közösségi médiához nyúlt az amerikai gyártó, a termék és technológiai kommunikációért felelős Jason Laird postolt a Twitterre.
"Az autógyártó, mely kedves tréfát csinált termékünkből, elfelejti, hogy adott esetben trélert vagy bérautót is kell ajánlania sajátjához" - írta Laird, arra célozva, hogy a Leafnek vége, ha egy konnektor elérése előtt merülnek le akkumulátorai, míg a Volt belső égésű motorjának hála csak másféle hajtásra vált ilyen esetben. Rob Peterson, a GM szóvivője szerint a reklám "cuki", de összességében "félrevezető és árt a villanyautós mozgalomnak."
Könnyen bevezethetők az elektromos autók a nagyvárosi forgalomba Németországban
A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.
Füstölgő óriásplakát a Nissantól
A Nissan egy feltűnő reklámmal hívta fel a New York-i Autószalon közönségének a figyelmét az elektromos Leaf modelljére.
Utolsó kommentek