Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elektromos robogó a Hondától

Hamarosan Európában is piacra dobja elektromos robogóját a Honda. Az EV-neo 34 km-t tud megtenni egyetlen töltéssel, amely 230V-os hálózatról 3,5 óráig, fele annyi ideig tart, mint a legtöbb szériában gyártott elektromos autónál.

A 3,8 lóerős elektromotor nyomatéka 11 Nm, az energiát egy 72V-os lítium-ion akkumulátorból nyeri. Egy robogó esetében az autóknál is fontosabb, hogy az önsúlyt alacsonyan tartsák, az EV-neo 110 kg-ot nyom, első és hátsó fékjei is visszatermelik az energiát.

Töltőjét az ülés alatt hordozza, magát az akkut viszont a lehető legalacsonyabbra építették be, hogy a súlypont alacsonyan legyen. A töltöttségi szintről a digitális műszeregység fényképezőgépekhez hasonló piktogramja árulkodik.

Japánban már kapható a tiszta üzemű robogó, melynek tesztelését Európában is megkezdi a Honda. Elsőként Spanyolországban próbálgatják az EV-neót, a barcelónai önkormányzat 18 darabot kapott belőle egyéves használatra.

4 Tovább

A legolcsóbb hibrid - Honda Jazz Hybrid-teszt

Belül nagyobb, mint a külseje alapján hinnénk, de a hibrid hajtása is kellemesebb élményt okozott, mint vártuk volna. A legjobb kisautóból most a zöld verzió is szerethetõ.


Jelenleg a Jazzből kapható a legolcsóbb hibrid modell

0 Tovább

Hibrid lesz a sportos Honda CR-Z is

Kitart az eredeti koncepció mellett a Honda, a CR-Z sportváltozatát is hibridként dobja piacra a japán gyártó. Korábban felmerült, hogy a sportmodell hibrid hajtáslánc helyett szimpla turbómotort kap, de erről a lehetőségről Kavanabe Tomohiko fejlesztési igazgató szerint végül lemondott a Honda.

Kavanabe is elismerte, hogy azért van gond a CR-Z-vel: jól néz ki, hiányzik viszont belőle az a teljesítmény, amit a gyártó sok ügyfele elvárna. Állítólag 1,6 literes turbómotort építenek az elektromos mellé a sportos CR-Z-ben, de ezt egyelőre nem erősítette meg a gyártó.

Kavanabe szerint még nem született meg a végleges döntés, a turbófeltöltés opció ugyan, de a mérnökök szerint egy magas kompressziós arányú benzinmotor jobban együtt tud működni az elektromos rásegítéssel. Valószínűleg már az IMA következő generációja kerül a sportos CR-Z-be, mely lítium-ion akkumulátora segítségével kétszer akkora erőt képes leadni, mint a mostani, nikkel-metál alapú rendszer.

Képes lesz teljesen lekapcsolni a benzinmotor, a fékezési energiát is jobban hasznosítja az új rendszer. A Honda egyetlen kikötése, hogy a nagyobb teljesítmény nem mehet a fogyasztás és emisszió rovására, az új CR-Z-nek ugyanolyan zöldnek kell maradnia, mint a jelenleginek.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek