A Nissan az Esflowban egyesítette a sportautókról és az elektromos autókról szerzett tudását.

Az Esflow tanulmányautó nem egy belsőégésű motorral hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.



Az alumínium padló kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét. A hajtóegységet, amely ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan Leaf, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hátsókerék-hajtású tanulmányautót két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó kanyarstabilitását, valamint a hatékony energiaregenerálást. Álló helyzetből öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul fel az autó 100 km/órára.



szólj hozzá: Nissan Esflow Concept
A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan Leafben, de az Esflow-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el.  Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az Esflow szilárdságát és egyensúlyát. Mivel a hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.



Az Esflow magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor.



Kék LED-ek emelik ki a futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan Leaf kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az Esflow esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A-oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az első lámpák is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.



Az utastér tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont. Ezért az Esflow üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.