Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elektromos hajtás a Chevrolet Sparkban

A General Motors Indiában bemutatta az Ázsiában Beat, itthon Spark néven forgalmazott kisautó elektromos változatát. A környezetvédelmi világnap apropóján építették a tanulmányt, melynek 20 kWh-s lítium-ion akkumulátora egy 61 lóerős villanymotort táplál.

4 Tovább

Egyterű készül a Chevrolet Voltból

Dave Barthmuss, a General Motors nyugati régiójának csoportvezetője bejelentette, hogy a Chevrolet egy új egyterű modellt állít ki a 2012-es Észak Amerikai Autószalonon konnektoros hibridhajtással. A Volt családi változata a Prius egyterűjének legfőbb konkurense lehet.

0 Tovább

Visszaszólt a Nissan-reklámra a General Motors

Vicces reklámkampánnyal népszerűsíti elektromos autóját, a Leafet a Nissan: a kisfilmben egy olyan világot mutatnak be, melyben mindent benzinmotor hajt, az ébresztőórától kezdve egészen a laptoptöltőkig. Szerepet kap a reklámban a General Motors "kiterjesztett hatótávolságú elektromos autója", a Chevrolet Volt is, amelynek tulajdonosa a benzinkúton ácsorogva irigykedve nézi, ahogy a tiszta, elektromos hajtású Leaf gazdája csak lekapcsolja az autót a konnektorról és közvetlen károsanyag-kibocsátás nélkül elindul.

Szokatlan lett volna, ha a GM valamilyen formában nem reagál a reklámra, legfrappánsabb talán az lett volna, ha saját reklámfilmet forgat. Ehelyett a közösségi médiához nyúlt az amerikai gyártó, a termék és technológiai kommunikációért felelős Jason Laird postolt a Twitterre.


"Az autógyártó, mely kedves tréfát csinált termékünkből, elfelejti, hogy adott esetben trélert vagy bérautót is kell ajánlania sajátjához" - írta Laird, arra célozva, hogy a Leafnek vége, ha egy konnektor elérése előtt merülnek le akkumulátorai, míg a Volt belső égésű motorjának hála csak másféle hajtásra vált ilyen esetben. Rob Peterson, a GM szóvivője szerint a reklám "cuki", de összességében "félrevezető és árt a villanyautós mozgalomnak."

0 Tovább

Középmotoros szuper Daewoo Szöulban

A Szöuli Autószalon egyik legkülönlegesebb tanulmányautóját a GM koreai leányvállalata, a Daewoo utódja készítette a Chevrolet századik születésnapja alkalmából. A Miray környezetbarát műszaki hátteret és összesen három motor kapott.

Orrába két, egyenként húsz lóerős elektromotor került, melyek az első kerekeket hajtják, az ülések mögé pedig 1,5 literes négyhengeres turbós benzinmotort építettek, amely a hátsó kerekekre juttatja a nyomatékát egy duplakuplungos váltón keresztül.

Az elektromotorok egy 1,6 kWh-s akkumulátorcsomagból nyerik az energiát, és arra is képesek, hogy tisztán elektromosan mozgassák a nyitott tetejű autót, melynek karosszériájához szénszálas elemeket is használtak.

Utasterét a hosszú, vékony középkonzol osztja ketté, különlegessége a Knight Rider ihlette szarvkormány. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, pedig a piac biztosan jól fogadna egy elérhető árú, környezetbarát élményautót.

0 Tovább

Jól vizsgázott a fogyasztási teszten a Chevrolet Volt

A német auto, motor und sport már hétköznapi körülmények között is kipróbálhatta a Chevrolet kiterjesztett hatótávolságú elektromos autóját, az év végén Európában is piacra kerülő Voltot. Elsősorban az autó fogyasztására volt kíváncsi a lap, így első cikkét is erre hegyezte ki.

A Voltot a vele nagyjából azonos teljesítményű BMW 320d EfficientDynamicsszal hasonlították össze. Hétköznapi körülmények között 58 kilométert tudott megtenni tisztán elektromos hajtással a Volt, ezt követően az 1,4-es benzinmotor is bekapcsolódott a hajtásba. Átlagfogyasztása száz kilométerre vetítve 7,2 liter volt, a villanymotornak köszönhetően azonban egy százkilométeres ingázás 3,3 literes átlagfogyasztással kivitelezhető.

A hosszabb távokon mért 7,2 literes fogyasztás csak mérsékelten versenyképes a BMW hatliteres átlagával, mégis, az auto, motor und sport számításai szerint a Volt kilométerköltsége 7 eurócent, míg a BMW-é 8,5. Egyszerű fali konnektorból négy óra töltötték újra a Volt lítium-ion akkumulátorát a német újságírók.

0 Tovább
«
12

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek