A Toyota hibrid tanulmányának versenyautó változata a Gazoo Racinggel együttműködésben született meg. A középmotoros roadster versenycélokra épült, a versenyistálló a nürburgringi 24 órás viadalon indul vele.
Zöld versenyautó a Nissan Leafből
A teljesen elektromos hajtású Nismo RC a Le Mans-i 24 óráson elvérezne, de nem is szennyezi annyira a környezetet.
A Nissan azzal próbálja szemléltetni a környezetbarát technológiák iránti elkötelezettségét, hogy a Leafből elkészítették a versenyverziót is. A teljesen elektromos hajtású versenyautót a 2011-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatják be. A Nismo RC kezdetben csak guruló laborként fog megjelenni számos autósport eseményen, amelyeken a Nissan egy későbbi zéró-emissziós versenysorozat lehetőségeit vizsgálja a következő évekre nézve.
A Nismo RC felépítése teljes mértékben a versenyautók technologiájára épül, a karosszéiát teljesen lecsupaszították, majd egy bukócsövet kapott az autó. A versenyfutóműnek köszönhetően tíz centiméterrel lejjebb került az autó hasmagassága, de a teljes magassága már 35 centiméterrel kevesebb. Szintén a speciális futómű miatt a versenyautó 17 cm-rel szélesebb, és tengelytávja 9,9 cm-rel rövidebb az alapváltozatnál. Természetesen drasztikus súlycsökkentésen is átesett, 938 kg a tömege.
A lítium-ion akkumulátorok, a villanymotor és az áramátalakító a két tengely között helyezkedik el, a 109 lóerős, 280 Nm-es nyomaték leadására képes váltóáramú szinkronmotor a hátsó kerekeket hajtja. Az akkumulátor a hátsó burkolaton belül elhelyezett gyorstöltő csatlakozón keresztül 30 perc alatt a teljes kapacitásának 80 százalékáig tölthető fel.
Az előzetes tesztek során a NISMO RC álló helyzetből felgyorsítva 6,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége pedig 150 km/h. Az előzetes becslések szerint verseny-körülmények között 20 percig üzemeltethető, vagyis nagyon rövid távú sprintversenyekre alkalmas még csak.
Az is furcsa lehet, hogy ezeknek se hangja, se szaga, de hát ezért jelentik a jövő technológiáját.
Utolsó kommentek