Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Futurisztikus formában születhet újjá a Renault Kangoo

Bemutatta Frendzy névre keresztelt elektromos tanulmányautóját a Renault, a DeZir és Captur formai megolodásainak felhasználásával épített egyterűbűl a Kangoo utódja születhet meg. Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az újdonság, amelyet kishaszonjárműként is el tud képzelni a francia gyártó: kettő az egyben koncepcióról van szó.
Asszimetrikus kialakítású a Frendzy, az utasoldal a munkáé: itt csak egy hagyományos és egy tolóajtót alakítottak ki, utóbbiba egy nagyméretű, 37 colos LCD-kijelzőt építettek. Ezen személyes üzeneteket vagy hirdetéseket lehet megjeleníteni. A vezetőoldal a családé, az ellentétes irányba nyíló ajtókról nem hiányoznak az ablakok, B oszlop egyik oldalon sincs. A kétszemélyes hátsó ülést a padlóból kell kihajtogatni, a jobb egyet a padlóba és a műszerfalba lehet elrejteni kihasználatlanság esetén.
Az utastér kialakítása űrhajós jellegű, sorozatgyártására nincs sok esély. Bőven használtak hozzá fát és fémet, prémiumjellegű hatást keltve, a csomagtartóba lehajtott ülésekkel 2250 liternyi cucc fér be. A rakomány ötletes, a csomagok formáját felvevő textiltetővel és mágneses rögzítésekkel fixálható, a hangulatvilágítás az aktuális felhasználási mód szerint változtatható.
4091 milliméter hosszú, 1972 milliméter széles és 1743 milliméter magas a tanulmány, meghajtásáról egy mindössze 60 lóerős elektromotor gondoskodik 226 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az energiát lítium-ion akkumulátor biztosítja, az autóval elérhető csúcssebesség 130 km/óra.

0 Tovább

Egyterű készül a Chevrolet Voltból

Dave Barthmuss, a General Motors nyugati régiójának csoportvezetője bejelentette, hogy a Chevrolet egy új egyterű modellt állít ki a 2012-es Észak Amerikai Autószalonon konnektoros hibridhajtással. A Volt családi változata a Prius egyterűjének legfőbb konkurense lehet.

0 Tovább

Hét üléssel jön a Prius-busz

A Toyota családi hibridje, a Prius+ kettővel több ülést kapott amerikai változatánál, a Prius V-nél.

Az üléselrendezés változásának az oka, hogy az európai Prius+-ba nem nikkel-metálhidrid, hanem kisebb és könnyebb lítium-ion akkumulátorokat szereltek. Ez az első nem konnektoros hibrid Toyota, amelyik megkapta ezeket a korszerű akkumulátorokat.


A Prius+ megtartotta a Prius jellegzetes, háromszög alakú profilját, és a légellenállása sem lett sokkal rosszabb, 0,25 helyett 0,29.


Megörökölte a Prius+ a Hybrid Synergy Drive hajtást a normál Priustól, egyébként teljesen a nulláról kezdték a tervezését. A hajtásmódok között a már ismert Power, EV (tisztán elektromos), és Eco közül lehet választani.


Utasterében három üléssor található, a középsőben három, az elsőben és a hátsóban két-két különálló ülés található. Ikertestvérében, az amerikai piacra szánt Prius V-ben csak öt ülés található, ott a hátsó pad 60/40 arányban osztható.


A Prius+ 2012 első felében lesz megvásárolható Európában, a jövő év második felében pedig a konnektoros normál Prius is kapható lesz.

0 Tovább

Elektromos hajtással tért vissza a VW-mikrobusz

Kattintson a képre a galériához!

Bulli néven mutatja be a Genfi Autószalonon a 2001-es Microbus tanulmány továbbfejlesztett változatát a Volkswagen. Mindössze 3,99 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,70 méter magas a tanulmány, tengelytávja 2,62 méter. Elődjénél valamivel kisebb méretű a koncepció, ennek ellenére a Volkswagen állítja, hogy elég tágas hat utas számára is. Hárman elöl, hárman hátul foglalhatnak helyet.
Alaphelyzetben is 370 literes a csomagtartó, de a támlák ledöntésével 1600 literesre bővíthető. Az ülésrendszer sokféleképpen variálható, így a Bulli akár táborozós autóként is használható. A fiatalosságot domborítja ki a középkonzolra csatlakoztatható iPad, amely nemcsak szórakoztató funkciót tölt be, egyes funkciókat is vezérel.
115 lóerős, 270 Nm csúcsnyomatékú elektromotorral szerelték fel a tanulmányt, az energiát lítium-ion akkumulátor tárolja. Egy feltöltéssel 300 kilométert képes megtenni az autó, gyorstöltő állomáson egy óra alatt "feltankolható" árammal.
Százas tempóra 11,5 másodperc alatt gyorsul a tanulmány, végsebességét 140 km/órában korlátozták. A Bulli alkalmas a Volkswagen-konszern belső égésű motorjainak fogadására is. Egyelőre nincs szó a sorozatgyártásról, de a gyártó szerint "elképzelhető", hogy az egyterűs kínálatban hamarosan újabb modell jelenik meg.

0 Tovább

Hét üléssel érkezik Európába az egyterű Prius

Nemcsak új néven, hanem műszaki újításokkal is felvértezve érkezik Európába a Toyota Prius egyterű változata.

Év elején, a Detroiti Autószalonon Prius-V néven mutatkozott be a Toyota népszerű hibridjének egyterű változata. Már korábban kiderült, hogy Európában Prius + néven forgalmazzák a modellt, most újabb információkra derült fény.

Ezek szerint az itteni kivitel nem öt-, hanem hétüléses, ráadásul nem nikkel-metál, hanem lítium-ion akkumulátorral. Utóbbiakat az autó elejébe is el tudják helyezni, ezért hátul keletkezett annyi hely, hogy elférjen a plusz két ülés.

Amerikában azonnali igény mutatkozott az egyterű Priusra,  de a felmérések szerint ott nem preferált a hétüléses kialakítás, ezért más az amerikai piac számára fejlesztett modell.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek