A 2010-es újautó-eladási statisztika alapján Portugália nyerte el a legtisztább autópiac címet. A portugáloknak sikerült először 130 g/km alá csökkenteniük a tavaly újonnan forgalomba helyezett személyautók károsanyag-kibocsátási értékeit - derül ki a JATO piackutató cég huszonegy európai országot vizsgáló felméréséből.
Portugália a legtisztább, Svájc a legszennyezőbb autópiac
Portugália Franciaországot váltotta a lista élén, melyen a környezet iránti elkötelezettségéről híres Svájc, Svédország és Németország is a legszennyezőbb országok között szerepel, ugyanis az eladott új autókra jutó átlagos kibocsátás meghaladja a 150 g/km-t. A 2010-es európai szén-dioxid-kibocsátási szemléből kiderül, hogy a roncsprémium-programok megszűnése sem vetette vissza a fejlődést, hiszen egy év alatt átlagosan 5 g/km-rel csökkent a károsanyag-kibocsátás, nagyobb mértékben, mint a 2003 és 2006 között eltelt három évben.
A Fiat többek között a kéthengeres TwinAir motornak köszönheti kedvező flottaátlagát
Az autógyártók technológiai fejlődése segíti az előrelépést, hiszen 2010-ben az eladott autók 60 százaléka 140 g/km alatt teljesített, 2003-ban ez az arány még csak 23 százalék volt. Kelet-Európában az elmúlt öt évben forgalomba helyezett autók kibocsátása csupán 10 g/km-rel csökkent. A legnagyobb javulást a svédek érték el, az északi ország azonban még mindig Európa második legszennyezőbb autópiaca. A gazdasági válság meglepő módon segítette a folyamatot, hiszen elsősorban a kisteljesítményű és tisztább üzemű típusokat választották a vevők, de az autóipar fejlődésének köszönhetően várhatóan a fellendülés után is tartható lesz a javuló tendencia.
Egy hibrid kivitel sok gramm szén-dioxidot megspórolhat a Ferrarinak
A gyártók közül a Fiat érdemelte ki a legzöldebb márka címet, az olaszok 4,7 százalékkal javítottak flottaátlagukon. 4,2 százalékos javulása ellenére a legszennyezőbb a lista huszadik helyére szorult Mercedes-Benz. Az utolsó előtti helyen álló Volvo érte el a legnagyobb fejlődést 13,8 százalékkal, a csupán 0,1 százalékot javító Hyundai kisebb teljesítményű motorjainak köszönhetően a kilencedik helyen zárt. Az európai uniós irányelvek szerint 2015-re 130 g/km-re kell csökkenteni a flottaátlagot, amely elsősorban olyan kisszériás gyártóknak jelenthet gondot, mint a Ferrari, hiszen az olaszok 46,3 g/km-es javulásuk ellenére 326,8 g/km-es átlagot teljesítenek.
Utolsó kommentek