Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatkozott a Lexus új nagy hibridje

Élőben ugyan csak a New York-i Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Lexus új hibridje, a hivatalos fotókat már nyilvánosságra hozták a tanulmányautóról. Az LF-Gh-ból hamarosan a GS utódja születhet meg, formai megoldásai egyszersmind jelzik, hogy a Toyota luxusmárkája hogyan képzeli el a jövőt.
4890 milliméter hosszú, 1870 milliméter széles és 1450 milliméter magas a koncepció, vagyis minden tekintetben nagyobb a GS-nél. Hossza 40, szélessége 50, magassága 20 milliméterrel múlja felül az elődöt, tengelytávja 2850 milliméter.
Az újdonság örökölt néhány megoldást a Lexus szuperautójától, az LFA-tól: a nagy hűtőrács és az egyedi hátsó lámpák kicsit a sportkocsira emlékeztetnek, a fényszórók LED-esek.


 
Úgy gondolja a Lexus, hogy a potenciális ügyfelek régóta vártak egy olyan karakteres tanulmányra, mint amilyen az LF-Gh, a visszajelzések kiértékelése után döntenek majd a GS-utód végleges formatervéről.
Továbbra sem árult el részleteket a hibrid hajtásláncról a Lexus, ezekre a kiállítás megnyitójáig várni kell.

0 Tovább

Portugália Európa legtisztább autópiaca

A 2010-es újautó-eladási statisztika alapján Portugália nyerte el a legtisztább autópiac címet. A portugáloknak sikerült először 130 g/km alá csökkenteniük a tavaly újonnan forgalomba helyezett személyautók károsanyag-kibocsátási értékeit - derül ki a JATO piackutató cég huszonegy európai országot vizsgáló felméréséből.

Portugália a legtisztább, Svájc a legszennyezőbb autópiac

Portugália Franciaországot váltotta a lista élén, melyen a környezet iránti elkötelezettségéről híres Svájc, Svédország és Németország is a legszennyezőbb országok között szerepel, ugyanis az eladott új autókra jutó átlagos kibocsátás meghaladja a 150 g/km-t. A 2010-es európai szén-dioxid-kibocsátási szemléből kiderül, hogy a roncsprémium-programok megszűnése sem vetette vissza a fejlődést, hiszen egy év alatt átlagosan 5 g/km-rel csökkent a károsanyag-kibocsátás, nagyobb mértékben, mint a 2003 és 2006 között eltelt három évben.

A Fiat többek között a kéthengeres TwinAir motornak köszönheti kedvező flottaátlagát

Az autógyártók technológiai fejlődése segíti az előrelépést, hiszen 2010-ben az eladott autók 60 százaléka 140 g/km alatt teljesített, 2003-ban ez az arány még csak 23 százalék volt. Kelet-Európában az elmúlt öt évben forgalomba helyezett autók kibocsátása csupán 10 g/km-rel csökkent. A legnagyobb javulást a svédek érték el, az északi ország azonban még mindig Európa második legszennyezőbb autópiaca. A gazdasági válság meglepő módon segítette a folyamatot, hiszen elsősorban a kisteljesítményű és tisztább üzemű típusokat választották a vevők, de az autóipar fejlődésének köszönhetően várhatóan a fellendülés után is tartható lesz a javuló tendencia.

Egy hibrid kivitel sok gramm szén-dioxidot megspórolhat a Ferrarinak

A gyártók közül a Fiat érdemelte ki a legzöldebb márka címet, az olaszok 4,7 százalékkal javítottak flottaátlagukon. 4,2 százalékos javulása ellenére a legszennyezőbb a lista huszadik helyére szorult Mercedes-Benz. Az utolsó előtti helyen álló Volvo érte el a legnagyobb fejlődést 13,8 százalékkal, a csupán 0,1 százalékot javító Hyundai kisebb teljesítményű motorjainak köszönhetően a kilencedik helyen zárt. Az európai uniós irányelvek szerint 2015-re 130 g/km-re kell csökkenteni a flottaátlagot, amely elsősorban olyan kisszériás gyártóknak jelenthet gondot, mint a Ferrari, hiszen az olaszok 46,3 g/km-es javulásuk ellenére 326,8 g/km-es átlagot teljesítenek.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek