Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Húsz perc alatt feltölthető a villany-iQ

Prototípusként mutatkozott be Genfben a Toyota iQ elektromos változata, melynek legfontosabb újdonsága az utastér padlója alá épített, lapos akkumulátor.

A 11 kWh-ás, 270V-os akku értékes helyet egyáltalán nem vesz el az egyébként sem hangárnyi utastérből. Csak így lehetett környezetbaráttá alakítani a városi közlekedésre született minit, melynek csomagtartójába még egy aktatáskát sem egyszerű begyömöszölni.


Az autócska orrába egy állandó mágneses 64 lóerős szinkron elektromotor került. Városi autózáshoz éppen megfelelő a tizennégy másodperces gyorsulás, a 125,5 km/órás végsebesség és a 105 kilométeres hatótáv.


A mindennapi használhatóság szempontjából hasznos fejlesztés, hogy a 100 és 200V-os hálózatra is csatlakoztatható kisautó akkuja egyenáramú gyorstöltővel negyed óra alatt nyolcvan százalékban feltölthető.

A Toyota még idén Japánban, Amerikában és Európában is megkezdi a tiszta üzemű iQ EV tesztelését, hogy elég tapasztalatot szerezzenek a sorozatgyártáshoz.

0 Tovább

Hét üléssel jön a Prius-busz

A Toyota családi hibridje, a Prius+ kettővel több ülést kapott amerikai változatánál, a Prius V-nél.

Az üléselrendezés változásának az oka, hogy az európai Prius+-ba nem nikkel-metálhidrid, hanem kisebb és könnyebb lítium-ion akkumulátorokat szereltek. Ez az első nem konnektoros hibrid Toyota, amelyik megkapta ezeket a korszerű akkumulátorokat.


A Prius+ megtartotta a Prius jellegzetes, háromszög alakú profilját, és a légellenállása sem lett sokkal rosszabb, 0,25 helyett 0,29.


Megörökölte a Prius+ a Hybrid Synergy Drive hajtást a normál Priustól, egyébként teljesen a nulláról kezdték a tervezését. A hajtásmódok között a már ismert Power, EV (tisztán elektromos), és Eco közül lehet választani.


Utasterében három üléssor található, a középsőben három, az elsőben és a hátsóban két-két különálló ülés található. Ikertestvérében, az amerikai piacra szánt Prius V-ben csak öt ülés található, ott a hátsó pad 60/40 arányban osztható.


A Prius+ 2012 első felében lesz megvásárolható Európában, a jövő év második felében pedig a konnektoros normál Prius is kapható lesz.

0 Tovább

Elektromos Toyota iQ Genfben

Teljesen elektromos hajtáslánccal mutatkozik be a nagyközönségnek a Genfi Autószalonon a Toyota iQ. Nem árulta el a Toyota a motor teljesítményét, az viszont kiderült, hogy kompakt méretű, lapos kialakítású, vadonatúj lítium-ion akkumulátort fejlesztettek hozzá.

A telepet a padlólemez alatt helyezték el, így az utastérből és a csomagtartóból sem vesz el helyet. Egy feltöltéssel körülbelül 100-110 kilométert tud megtenni a mini. Jelenleg európai utakon tesztelik a prototípusokat, lízingkonstrukció keretében jövőre kerülhetnek az első autók kiválasztott ügyfelekhez.
Scionként az Egyesült Államokban is megjelenik az elektromos iQ, de a Toyota további régiók meghódításának lehetőségét is vizsgálja.

0 Tovább

Hét üléssel érkezik Európába az egyterű Prius

Nemcsak új néven, hanem műszaki újításokkal is felvértezve érkezik Európába a Toyota Prius egyterű változata.

Év elején, a Detroiti Autószalonon Prius-V néven mutatkozott be a Toyota népszerű hibridjének egyterű változata. Már korábban kiderült, hogy Európában Prius + néven forgalmazzák a modellt, most újabb információkra derült fény.

Ezek szerint az itteni kivitel nem öt-, hanem hétüléses, ráadásul nem nikkel-metál, hanem lítium-ion akkumulátorral. Utóbbiakat az autó elejébe is el tudják helyezni, ezért hátul keletkezett annyi hely, hogy elférjen a plusz két ülés.

Amerikában azonnali igény mutatkozott az egyterű Priusra,  de a felmérések szerint ott nem preferált a hétüléses kialakítás, ezért más az amerikai piac számára fejlesztett modell.

0 Tovább

Genfben debütál a Toyota Yaris hibrid

Genfben tanulmányként mutatja be a Toyota a Yaris hibrid változatát (HSD Concept), a kisautóról megmutatta az első előzetes fotót is. Nemcsak a Yarist állítják ki újdonságként, ott lesz a standon a Detroitban már kiállított Prius-egyterű, melynek neve Prius-V helyett Prius+ lesz Európában.

A hagyományos változatokhoz képest eltérő front résszel készül a hibrid Yaris, a fényszórókba LED-ek kerülnek. Még nem tudni, hogy pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik a hibrid hajtáslánc, valószínűleg az 1,33 literes motorhoz kapcsolták a villanymotorokat. A kisautó fogyasztási adatait sem hozták nyilvánosságra a japánok, de a 4 liter alatt fogyasztásra és 90 g/km alatti szén-dioxid kibocsátásra számíthatunk.

Valenciennes-ben, Franciaországban gyártják majd a benzines-elektromos Yarist is, legnagyobb ellenfele a Honda Jazz hibrid lesz. A Prius+ a sima Priuséval megegyező hajtáslánncal kerül piacra, bár az európai specifikációt hivatalosan még nem véglegesítették.

0 Tovább
12
»

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek