Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hibrid lesz az új pápamobil

XVI. Benedek hibridhajtásúra cseréli nagy benzinmotorral hajtott pápamobilját. Az egyházfő kérésére a jelenleg használt Mercedes M osztály helyett környezetbarát meghajtású utódja kerül a vatikáni flottába. Az M osztályból hivatalosan még nem készült ilyen változat, de a pápa számára gyártott, golyóálló üvegből készült pavilonnal felszerelt autó egyébként is speciális átépítést igénylő, egyedi darab lesz, így a Mercedes vállalta, hogy a 2009-es Vision S500 tanulmányautóban bemutatott konnektoros hibridhajtást is beépíti.

0 Tovább

A Mercedes-Benz 2015-től szériában gyártja majd az üzemanyagcellás autókat

A Daimler-konszern arra készül, hogy 2015-től már meg tudja kezdeni a mintegy 400 kilométer hatótávú hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását kereskedelmi tételekben.

"A technológia már rendelkezésre áll" - mondta Thomas Weber kutatási igazgató a Börsen-Zeitung lapnak. A B osztályos Mercedesek folyamatban lévő világ körüli útja is bizonyítja a technológia kereskedelmi hasznosításra kiforrott mivoltát.

A technológia gyakorlati alkalmazásához azonban még ki kell építeni a megfelelő infrastruktúrát az üzemanyagtöltő állomások szükséges berendezésekkel való ellátásával. Németországban Thomas Weber szerint elegendő lenne ezer benzinkutat ellátni hidrogén tankolási lehetőséggel. Jelenleg harminc ilyen benzinkút üzemel Németországban.

A Daimler egyelőre kis szériában gyárt hidrogén üzemű járműveket, és összesen 200 elkészítését tervezi. Az első példányokat már leszállították a német, amerikai és norvég megrendelőknek. A mindennapi használatra való alkalmasság felmérésére jelenleg három ilyen autó világ körüli úton van. Az autók jelenleg Kínában vannak és hazaérkezésük júniusra várható. Az akcióval a stuttgartiak egy globális hidrogén üzemanyagtöltő állomás hálózat létesítésének szükségességét kívánják tudatosítani a közvéleményben.

Az üzemanyagcella hidrogén és oxigén egyesítésekor felszabaduló vegyi kötési energiát alakítja át elektromos energiává. Kialakítását tekintve az üzemanyagcella hasonlít a hagyományos akkumulátorokhoz. A technológia lehetséges alkalmazási területe a lakásfűtéstől kezdve egészen járművek meghajtásáig terjed, egyetlen hátránya, hogy az üzemanyagként szolgáló hidrogén előállítása azonban költséges és energiaigényes folyamat. (MTI)

0 Tovább

Hibrid lesz minden Mercedes-Benz C osztály

Gyakorlatilag hibrid lesz a Mercedes-Benz C osztály következő generációjának minden modellje. A német gyártó kisautós szintre szeretné leszorítani a sorozat átlagfogyasztását és károsanyag-kibocsátását, a premier 2013-ra várható.

Gyári forrás szerint a legtakarékosabb dízelváltozat szén-dioxid-kibocsátása mindössze kilométerenként 100 gramm lesz, a benzines oldalon ugyanez az adat 110-120 grammnak ígérkezik. Állítólag már tesztelik az első prototípusokat, de van egy kis vita azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e háromhengeres motorokra.

Két irányzat áll szemben a Mercedesnél, az egyik oldalon állók háromhengeres motorokra állnának át. Lehetőség viszont az is, hogy négyhengeres motorokkal szerelik fel az új C osztályt, ezeket azonban olyan elektronikai rendszerrel szerelik fel, amely két hengert automatikusan lekapcsol, ha nincs rájuk szükség.

Dacára annak, hogy a kis lökettérfogatú blokkok mellé elektromotort és akkumulátort is építenek, a sorozat tömegét legalább tíz százalékkal szeretné csökkenteni a Mercedes-Benz.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek