Új sebességváltót fejleszt kiterjesztett hatótávolságú elektromos autóihoz az amerikai Fisker. Azt ígéri a gyártó, hogy az új egység alkalmazásával Bugatti Veyron-szintű teljesítményt tud kipréselni villanymotorjaiból.
Henrik Fisker cégvezető szerint a fejlesztés alatt álló, többfokozatú váltó jelentősen tudja növelni az elektromotorok gyorsulását és teljesítményét. Jelenleg korlátozott a villanyautók gyorsulása, mert hatékonysági és megbízhatósági okokból jellemzően egyfokozatú váltóval párosítják őket. A Tesla szerette volna kétfokozatú egységgel piacra dobni a Roadstert, de a váltó megbízhatatlan volt, így maradt a hagyományos megoldás.
A Fiskernél nagyon hisznek benne, hogy megtalálták az optimális megoldást, a cégvezető szerint egyszerű a recept: ha sikerül növelni a kerekekre jutó nyomaték nagyságát, a Veyron utolérése is gyerekjáték. Arról nincs hír, hogy mikor kerülhet piacra az új váltó.
Veyron-verők lehetnek a Fisker elektromos autói
Elkezdődött a Fisker Karma sorozatgyártása
Három évvel ezelőtt, a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a konnektoros hibrid Fisker Karma. Hosszas előkészítő munka után a szedán sorozatgyártása végre elkezdődött, a finnországi üzemben már sorakoznak az első elkészült modellek.
A Fisker szóvivője szerint nem kapkodják el a gyártást, minőségbiztosítási okokból a lehető leglassabb tempóban pörgetik fel a termelést. Idén mindössze hétezer autó átadása a cél.
A lítium-ion akkumulátoros Karma két villanymotorral készül, ezek teljesítménye 408 lóerő, legnagyobb nyomatékuk 408 Nm. Százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsítják az autót, egy feltöltéssel 80 kilométer megtételére képesek.
Az akkumulátor lemerülése után, generátorként egy kétliteres turbómotor kapcsolódik be a hajtásba, 483 kilométerre növelve a hatótávolságot.
A Fisker 2,4 literes átlagfogyasztást ígér, az amerikai alapár (adókedvezmény nélkül) 18 millió forintnak megfelelő dollár.
Utolsó kommentek